اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌100 شاعر آئینی ترکیب‌بند عاشورایی در کشور داریم

علیرضا قزوه: توجه مردم به شعر آئینی پررنگ شده است‌

شاعر آئینی کشور گفت: بعد از انقلاب، توجه به شعر آئینی پررنگ شده است، چرا که سلیقه مردم نیز به سمت این شعر گرایش یافته است.

علیرضا قزوه: توجه مردم به شعر آئینی پررنگ شده است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد ‌به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، علیرضا قزوه با بیان اینکه جایگاه امروز شعر مذهبی و آئینی به عنوان یک هنر ناب دینی، بسیار برجسته است، چرا که این شعر از جان و دل شاعر متعهد ریشه می‌گیرد، اظهار داشت: اگر کسی ناشناخته وارد این حیطه شود آسیب‌پذیر می‌شود، حالا عده‌ای بدون پشتوانه،‌ شناخت و معرفت دست به خلق شعر می‌زنند که ماندگاری چندانی ندارد.

وی با بیان اینکه شاعر باید برای سرودن شعر آئینی با دو بال احساس و اندیشه حرکت کند، ادامه داد: انقلاب اسلامی تمهیدی برای سرودن شعر فراهم کرد، به طوری که از جهت تنوع و کیفیت، شعر آئینی رشد داشته است.

داور جشنواره شعر کوثر اضافه کرد: در دهه اول انقلاب تنها به تعداد انگشتان دست شاعر آئینی وجود داشت اما در دهه سوم بیش از 100 شاعر آئینی ترکیب‌بند عاشورایی وجود دارد.

قزوه تاکید کرد: بعد از انقلاب، توجه به شعر آئینی پررنگ شده است، چرا که سلیقه مردم نیز به سمت این شعر گرایش یافته است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف سرودن اشعار آیینی انتقال پیام و مفاهیم دینی به مردم بوده است، گفت: امیدوارم در این جشنواره شاعران بتوانند به خوبی مانند گذشته انتقال‌دهنده پیام مدنظر، که همان سیره حضرت صدیقه طاهره است، باشند.

جشنواره شعر کوثر از برنامه‏های‏ جشنواره‏های میلاد کوثر همزمان با میلاد حضرت زهرا(س)، دهم اردیبهشت در مشهد برگزار می‏شود.

انتهای پیام/70005/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول