اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس:

سخن گفتن از محرومیت شدید بویراحمد توهم نیست

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی می‌گوییم شهرستان بویراحمد محروم‌ترین شهرستان استان است، واقعیت است نه سخنی از روی توهم.

سخن گفتن از محرومیت شدید بویراحمد توهم نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، غلام‌محمد زارعی صبح امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در سال 91 و در بحث تخصیص هزینه‌های جاری شرایط نگران کننده‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد داشتیم که با هوشمندی از این وضعیت عبور کردیم.

نماینده شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: یکی از نگرانی‌هایی که در این استان داریم در زمینه توزیع و تخصیص اعتبارات به شهرستان‌های مختلف است.

زارعی ادامه داد: اعتبارات تخصیصی به شهرستان‌ها باید در چارچوب عدالت و بر اساس شاخصه‌های محرومیت و جمعیت و وسعت مناطق باشد که شهرستان بویراحمد به عنوان مرکز استان پرجمعیت‌ترین و محروم‌ترین نقطه استان است.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر یک بازنگری کلی داشته باشیم شهرستان بویراحمد در بسیاری از شاخص‌ها نسبت به استان در محرومیت مضاعفی به سر می‌برد.

زارعی افزود: اکنون شهرستان بویراحمد در حوزه‌های مختلف از جمله در آب و راه روستایی و همچنین در امور مربوط به ورزش فاصله زیادی با شهرستان‌های دیگر استان دارد و با توجه به اینکه مرکز استان بوده و جمعیت زیادی را در خود جای داده بیان این‌چنین محرومیتی توهم نیست، بلکه واقعیتی است که همه باید به آن توجه داشته باشند و برای رفع این محرومیت بکوشند.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به کلیات بودجه و نظر مجلس و کمیسیون تلفیق پرداخت و گفت: باید منتظر باشیم که کمیسیون تلفیق در ساختار بودجه تغییرات زیادی به وجود آورد.

زارعی ادامه داد: در گذشته بخشی از بودجه‌های استانی در قالب سفرهای استانی در اختیار دولت قرار می‌گرفت که در این زمینه هم تغییراتی خواهیم داشت و از این پس با تغییرات در این خصوص شاهد خواهیم بود که این سهم در اختیار استان‌ها برای توزیع قرار گیرد.

وی به تغییر سهم استان‌هایی که تولید نفت دارند نیز اشاره‌ای کرد و گفت: اگر در کمیسیون تلفیق این اضافه سهم لحاظ شود، وضعیت خوبی پیدا خواهیم کرد که باید توزیع عدالت را سرلوحه قرار دهیم.

انتهای پیام/2571/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول