اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم کشور مطرح کرد

محرومیت تنها چند دهستان در کشور

رئیس مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: در حال حاضر استان و شهرستان محروم در کشور نداریم و تنها چند دهستان در کشور محروم هستند.

محرومیت تنها چند دهستان در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدعباس پورهاشمی در حاشیه سفر هیئت دولت به استان اصفهان به شهرستان تیران و کرون سفر کرد و در جمع مسئولان این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر استان و شهرستان محروم در کشور نداریم و تنها چند دهستان محروم داریم که باید قدر این وضعیت را بدانیم.

وی، نبود آب، برق، گاز، راه و بهداشت را از شاخصه‌های محرومیت اعلام کرد و گفت:  این دهستان‌هایی که محرومند، این امکانات را نداشته‌اند که در زمره مناطق محروم قرار گرفته‌اند.

رئیس مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ادامه داد: کشورمان نسبت به اوایل انقلاب پیشرفت‌های خوبی داشته که وجود بیش از 100 هزار کیلومتر راه روستایی، ساخت بیش از یک میلیون و 500 هزار مسکن روستایی در قالب طرح‌های روستایی، وجود بیش از 20 هزار خانه بهداشت از جمله اقداماتی است که در بخش روستایی کشور ارائه شده است.

وی ادامه داد: شعار عدالت دولت نهم و دهم در توجه به تمام نقاط کشور به صورت یکسان سبب بهره‌مندی تمامی مردم کشور در هر منطقه از امکانات و اعتبارات دولتی بوده است.

پورهاشمی در ادامه به مسئله همکاری مردم با بدنه دولت اشاره و تصریح کرد: در دولت نهم و دهم علاوه بر تأکیدات مقام معظم رهبری بر اصل 44 قانون اساسی دولت نیز در سپردن کارها به مردم تلاش کرد.

وی ادامه داد: وجود کارخانه و کارگاه‌های تولیدی در کشور نمونه‌ سپردن کار به دست مردم است که زمینه اشتغال و افزایش تولید را فراهم ساخته است.

در این جلسه عیسی بهمنی، مدیرکل امور روستایی استانداری اصفهان نیز خواستار توجه به نیازهای مردم استان اصفهان شد و گفت: چهارباغ اصفهان به اشتباه برچسب برخورداری به استان اصفهان زده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر روستاهای بخش‌های مختلف استان که محرومند، مناطقی مانند زینبیه نیز در اصفهان با محرومیت خاصی روبرو هستند.

مدیرکل امور روستایی استانداری اصفهان در پایان یادآور شد: اتصال شبکه آب روستاهای تیران و کرون به شبکه آبرسانی سراسری از نیازهای مهم است که این روستاها نیز در چند صد متری شبکه سراسری هستند.

انتهای پیام/63020/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول