اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موسسه انستیتوپاستور شمال کشور:

دستاوردهای دانشمندان اسلام در مازندران نمایشگاه می‌شود

رئیس موسسه انستیتوپاستور شمال کشور از برگزاری سومین نمایشگاه سیار موزه علوم و فناوری کشور با عنوان دستاوردهای دانشمندان اسلام و ایران در آمل خبر داد.

دستاوردهای دانشمندان اسلام در مازندران نمایشگاه می‌شود

محسن آسوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اظهار کرد: سومین نمایشگاه سیار موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران با همکاری پژوهشکده شمال کشور با عنوان " دستاوردهای دانشمندان اسلام و ایران" از هفتم تا 12 اردیبهشت ماه در محل انستیتوپاستور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موزه علوم و فناوری در این نمایشگاه سیار با هدف تبیین نقش مسلمانان و ایرانیان در رشد و شکوفایی تمدن بشری، آثار بازسازی شده از اختراعات دانشمندان ایرانی را به نمایش می‌گذارد، تصریح کرد: در این نمایشگاه آثار از دانشمندان ایرانی مانند برادران بنوموسی، الجزری، شاکر خراسانی، ابن شینا، مویدالدین عرضی دمشقی، عبدالرحمن خازنی و ابوبکر گرجی به نمایش گذاشته می‌شود.

رئیس موسسه انستیتوپاستور شمال کشور بیان کرد: این نمایشگاه در حوزه‌های مکانیک، نجوم، ترازها و فیزیک، بر اساس کتب و اسناد و مدارک معتبر موجود و نمونه‌های تاریخی بازمانده بازآفرینی کرده و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

آسوری افزود: همچنین بخشی از این نمایشگاه به فناوری‌های بومی اختصاص دارد که از هزاران سال پیش در مناطق مختلف ایران ساخته شده و در سال‌ها مورد بهره‌برداری کشورها و تمدن‌های دیگر قرار گرفته است.

وی بیان کرد: از اهداف دیگر این نمایشگاه احیای دوباره دوران طلایی تمدن ایران، شناساندن مشاهیر حوزه‌های متنوع دانش، ارتقای خودباوری، ترویج علم و تثبیت تفکر علمی در میان اقشار است.

رئیس موسسه انستیتوپاستور شمال کشور با اعلام اینکه در حاشیه این نمایشگاه جنگ فیزیک برای دانش‌آموزان اجرایی می‌شود، گفت: در این جنگ آزمایش‌های ساده فیزیک که حاصل تحقیق و پژوهش بر روی بیش از 1200 قانون فیزیک است به اجرا گذاشته می‌شود.

به گزارش فارس؛ موزه علوم از سال 87 تحت نظر وزارت علوم و تحقیقات و فناوری فعالیت خود را آغاز کرده و هم‌اکنون در دو نقطه تهران گالری‌های با بیش از 200 اثر بازسازی شده دارد. این نمایشگاه سال گذشته در بابل و همدان برگزار شده بود.

انتهای ‌پیام/86011/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول