اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه موزه آستان قدس مطرح کرد

سکه نقره ارزشمند و کمیابی از دوره شاه اسماعیل سوم صفوی

مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه موزه آستان قدس گفت: سکه نقره ارزشمند و کمیابی از دوره شاه اسماعیل سوم صفوی توسط مجموعه‌دار تهرانی به گنجینه تمبر، اسکناس و سکه موزه آستان قدس رضوی هدیه شد.

سکه نقره ارزشمند و کمیابی از دوره شاه اسماعیل سوم صفوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین یزدی‌نژاد عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سکه نقره ارزشمند و کمیابی از  دوره شاه اسماعیل سوم صفوی توسط امیر سعید مرعشی‌نیا مجموعه‌دار تهرانی به گنجینه تمبر، اسکناس و سکه موزه آستان قدس رضوی هدیه شد.

وی افزود: یک طرف سکه و مرکز آن عبارت لااله‌الاالله، محمد رسول‌الله و علی ولی‌الله شعار مذهب تشیع، به منظور احترام به ائمه اطهار (ع) و در طرف دیگر سکه بنده شاه ولایت اسماعیل، ضرب مازندران 1167 نقش گردیده است.

یزدی‌نژاد خاطرنشان کرد: پیش از این نیز این مجموعه‌دار علاقه‌مند به بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) مجموعه ارزشمندی از سکه‌های نقره دوره افشاریه و درانیان ضرب مشهد و سکه‌های کم‌نظیر فلسطین قبل از اشغال توسط صهیونیست‌ها را به گنجینه تمبر، اسکناس و سکه موزه آستان قدس رضوی هدیه کرده بود.

وی یادآور شد: این موزه به واسطه عشق و ارادت مسلمانان و حتی غیرمسلمانان از اقصی نقاط جهان به بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) به عنوان بزرگ‌ترین موزه وقفی جهان روزانه پذیرای بسیاری از علاقمندان به مجموعه‌های فرهنگی، تاریخی و هنری است.

یزدی‌نژاد افزود: ارادت و خلوص عاشقانه زائران و مجاوران بارگاه حضرت رضا(ع) سبب شده گنجینه تمبر، سکه و اسکناس موزه آستان قدس رضوی سکه‌های نفیس از سلسله‌های لیدی، هخامنشی، اشکانی، ساسانی، عرب ساسانی، بنی‌امیه، بنی‌عباس، غزنوی، سامانی، ایلخانیان مغول و سکه‌های ماشینی دوره‌های پهلوی و جمهوری اسلامی و سایر کشورهای جهان را داشته باشد.

مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه موزه آستان قدس در پایان متذکر شد: مجموعه اسکناس‌ها از دوره قاجاریه تاکنون از ایران و بیش از 100 کشور جهان و هزاران قطعه تمبر نفیس از ایران و 240 کشور و مستعمرات سابق جهان به یکی از غنی‌ترین موزه‌های سکه، تمبر و اسکناس در منطقه و جهان اسلام تبدیل شود.

گفتنی است؛ گنجینه سکه موزه مرکزی آستان قدس رضوی با دارا بودن هزاران سکّه مربوط به دوره‌های مختلف تاریخ ایران و بیش از 100 کشور جهان، به عنوان یکی از موزه‌های مطرح سکّه در کشور به مرکزی تحقیقاتی و پژوهشی برای دانشجویان سراسر کشور تبدیل شده و تاکنون دانشجویان بسیاری در رشته‌های تاریخ و باستان‌شناسی از دانشگاه‌های مختلف سراسر کشور به تحقیق و پژوهش پرداخته و از خدمات مشاوره‌ای کارشناسان و متخصصان این گنجینه استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام/70002/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول