اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج اعلام کرد

آغاز فعالیت پنجره واحد گمرکات کردستان از نیمه دوم ماه جاری

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج از آغاز فعالیت پنجره واحد گمرکات استان کردستان با هدف تسهیل در روند امر صادرات در استان از پانزدهم اردیبهشت ماه جاری خبر داد.

آغاز فعالیت پنجره واحد گمرکات کردستان از نیمه دوم ماه جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج محمدسعید نقشی‌زادیان در جلسه اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی سنندج با استاندار و مدیران دستگاه‌های دولتی مرتبط در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان اظهار کرد: پنجره واحد گمرکات کردستان در پی توافق بخش خصوصی و گمرک و ضرورت چاره‌اندیشی برای یافتن راه‌های تسریع در صادرات کالا و اجرای دستور استاندار در زمینه توسعه صادرات از گمرکات استان تشکیل می‌شود.

به گفته وی تشکیل این پنجره در راستای مفاد قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار و اجرای عملیات طرح روانسازی صادرات در مرزهای رسمی استان صورت می‌گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج خاطرنشان کرد: با تشکیل این پنجره واحد، نماینده تام‌الاختیار تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها که به نحوی اعلام نظر آنها برای صدور هر گونه کالا ضرورت دارد و این امر متضمن استعلام گمرک و کسب جوابیه لازم سازمان‌ها باشد، استقرار یافته و تمامی خدمات هم‌زمان با حضور متقاضی در محل ارائه می‌شود.

نقشی‌زادیان یادآور شد: در پنجره واحد گمرکات کردستان که در گمرک باشماق مریوان، گمرک بانه و سنندج تشکیل می‌شود نمایندگانی از استاندارد با تجهیزات کافی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، نمایندگان قرنطینه دامی و نباتی، نماینده اتاق بازرگانی و باجه بانک ملی باید مستقر شوند تا به چشم‌انداز تشکیل این پنجره واحد دست یابیم.

وی تاکید کرد: تمامی موارد مربوط به صدور کالا باید در این پنجره واحد ظرف یک روز کاری انجام شود و عدم ارسال جوابیه استعلام‌ها از سوی دستگاه‌های ذیربط به منزله موافقت با صدور کالا خواهد بود و گمرک نباید هیچ محموله‌ای را به این دلیل معطل نماید.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج تصریح کرد: گمرک باید هر 15 روز یک بار گزارش میزان و کیفیت عملکرد دستگاه‌های مرتبط با صادرات در گمرکات مرزی را به منظور بررسی و حل مشکلات پیش‌رو به استاندار گزارش کنند.

وی در پایان گفت: دستگاه‌های مرتبط با این موضوع موظف‌اند مقدمات استقرار نمایندگان خود را ظرف یک هفته با گمرکات استان هماهنگ و نهایی کنند چرا که از 15 ماه جاری کار عملیاتی پنجره‌های واحد گمرکی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/79001/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول