اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور بانوان استانداری مرکزی خبر داد

اجرای 100 برنامه در هفته بزرگداشت مقام زن در استان مرکزی

مدیر کل امور بانوان استانداری مرکزی از ارسال بیش از 100 عنوان برنامه به دفتر امور بانوان استانداری توسط ادارات، دستگاه‌ها و نهادها در هفته بزرگداشت مقام زن در استان خبر داد.

اجرای 100 برنامه در هفته بزرگداشت مقام زن در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک اشرف جواهری در نخستین جلسه کارگروه بانوان استان مرکزی با اشاره به جایگاه زنان در جامعه گفت: امام خمینی(ره) در بیان جایگاه زنان علت ناکامی انقلاب در سال 42 را عدم حضور زنان می‌داند و حضور جهادگرانه زنان در عرصه 57 را از عوامل پیروزی انقلاب به شمار می‌برد.

وی به عناوین روزهای هفته بزرگداشت زن از هفت اردیبهشت ماه لغایت 13 اردیبهشت ماه اشاره کرد و اظهار داشت: شنبه هفتم اردیبهشت ‌ماه با عنوان زن، حماسه‌ساز سیاست و اقتصاد، یکشنبه هشتم اردیبهشت ‌‌ماه با نام زن، خلاقیت و نوآوری، دوشنبه 9 اردیبهشت ‌ماه با عنوان زن، عفاف و مسؤولیت اجتماعی، سه‌شنبه 10 اردیبهشت ‌ماه زن، تربیت و تحکیم بنیان خانواده، چهارشنبه 11 اردیبهشت ‌ماه با عنوان زن، معنویت و سبک زندگی فاطمی، پنج‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه با نام زن، ایثار و ولایت‌پذیری و جمعه سیزدهم اردیبهشت با عنوان زن، بصیرت و فرهنگ انتظار نامگذاری شده است.

مدیر کل امور بانوان استانداری مرکزی از تجلیل 10نفر از زنان نخبه و توانمند دستگاه‌های اجرایی استان در ایام بزرگداشت هفته زن با حضور استاندار مرکزی در استان خبر داد و بر ضرورت برپایی با شکوه جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) تاکید کرد.

جواهری در بخش دیگری از سخنان خود در ارائه گزارش عملکرد سال 91 کارگروه بانوان و خانواده استان مرکزی بیان کرد: این کارگروه در سال 91 موفق به کسب رتبه برتر در اجرای موفق طرح تحرک در بین دفاتر امور بانوان کشور شد.

وی گفت: کسب رتبه برتر به منظور انجام طرح‌های پژوهشی با اعضای کارگروه، کسب رتبه برتر اوقات فراغت در دو سال متوالی از طریق اداره کل ورزش و جوانان و کسب رتبه برتر در مورد اجرای طرح رحمت از دیگر موفقیت‌های این دفتر در سال 91 بوده است.

مدیر کل امور بانوان استانداری مرکزی از اجرای طرح اشتغالزایی زنان روستایی و بررسی موانع و راهکارهای اشتغالزایی زنان در روستا توسط دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری دفتر امور بانوان خبر داد و افزود: این طرح در 15 روستا از بین 12 شهرستان استان انجام شده و تا خرداد ماه جاری نتایج این بررسی‌ها در 16 مجلد ارائه می‌شود.

عضو انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان مرکزی نیز در این جلسه با ارائه گزارش اقدامات انجام شده در طرح غربالگری سرطان دهانه رحم در استان غربالگری را یکی از بهترین راه‌ها در امر پیشگیری از سرطان‌ها عنوان کرد.

مرتضی صدیقی گفت: در طرح تست غربالگری پاپ اسمیر (دهانه رحم) به میزان هزار مورد به صورت فراخوان عمومی بر روی زنان متاهل بالای 25 سال در استان انجام شده است.

وی اظهار داشت: نتایج این بررسی‌ها نشان می‌دهد که چهار دهم درصد از افراد تغییرات سرطانی و پیش سرطانی داشتند و یک درصد هم مبتلا به سرطان بودند.

عضو انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان مرکزی افزود: در انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان  علاوه بر اجرای طرح غربالگری سرطان دهانه رحم هزار مورد تست غربالگری برای تشخیص زود هنگام سرطان سینه و دو هزار تست غربالگری پروستات مردان انجام شده است.

در ادامه این نشست طاهره حسن‌نیا فوق تخصص کلیه و فشار خون، چگونگی روند اجرای طرح غربالگری میزان ویتامین D و عوامل موثر در زنان شاغل شهرستان اراک را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه ویتامین دی نقش مهمی در حفظ سلامت انسان دارد، تصریح کرد: مهم‌ترین منبع ساخت ویتامین دی تابش خورشید به پوست است.

وی گسترش شهرنشینی، تغییر نحوه زندگی روزمره، تغییر رژیم غذایی، تغییر رفتار، آلودگی هوا و کاهش میزان اشعه ویتامین ساز و ترس از آفتاب را از عوامل کمبود این ویتامین عنوان کرد.

حسن‌نیا با اشاره به اینکه ویتامین دی چندین عمل مهم در بدن انسان را بر عهده دارد، بیان داشت: مهم‌ترین نقش ویتامین دی ، جذب کلسیم و فسفر از روده‌ها است و کلسیم و فسفر برای دستگاه عصبی، استخوان سازی و استحکام آن در بزرگسالان و رشد استخوان‌ها در کودکان اهمیت دارد.

وی تاکید کرد: آفتاب پشت شیشه قدرت ساخت ویتامین دی در پوست را ندارد و بر اساس نظر پژوهشگران 5 تا 30 دقیقه بین ساعت 10 صبح تا 3 عصر دو بار در هفته به صورت، دست‌ها و پاها و پشت که کرم ضد آفتاب استفاده نشده باشد برای ساخت مقدار کافی در افراد سالم زیر 65 سال کافی است.

در پایان این نشست از دستگاه‌هایی که بیشترین تعامل و همکاری را با کارگروه بانوان و خانواده استان مرکزی داشتند نظیر دانشگاه علوم پزشکی، تربیت بدنی، اداره کل زندان‌ها و صدا و سیما با اهدای لوح، تقدیر شد.

انتهای پیام/87011/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول