اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار همدان در امور بانوان خبر داد

برگزاری 600 برنامه در هفته بزرگداشت مقام زن در همدان

مشاور استاندار همدان در امور بانوان گفت: بیش از 600 برنامه در هفته بزرگداشت مقام زن در استان همدان اجرا خواهد شد.

برگزاری 600 برنامه در هفته بزرگداشت مقام زن در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان پروانه رضاقلی‌زاده پیش از ظهر امروز در کارگروه نشست مشاوران و نمایندگان امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان همدان اظهار داشت: امسال علاوه بر شعار سال به نام ایام فاطمی نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه این نامگذاری فرصتی برای تبیین شخصیت والای حضرت زهرا(س) است عنوان کرد: حضرت فاطمه(س) یک الگو و اسوه کامل برای زنان عالم است که در فرصت‌های اجتماعی زندگی خود تعادل و توازن را برقرار کرده بودند.

مشاور استاندار همدان در امور بانوان خاطرنشان کرد: این نامگذاری فرصتی است تا در طول سال بیشتر بتوانیم شخصیت این بانوی بزرگ اسلام را بررسی و به جامعه معرفی کنیم و ما امیدواریم بتوانیم بیش از پیش جایگاه و منزلت حضرت زهرا(س) را مشخص کرده و در جامعه القا کنیم.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه ایام ولادت این بزرگ‌بانوی اسلام نزدیک است سعی کردیم تا برنامه‌ریزی دقیقی برای ارائه برنامه‌های خوب در این هفته گوشه‌ای از گوهر وجودی اسوه زنان عالم را معرفی کنیم.

رضاقلی‌زاده افزود: در هفته زن در محور‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برنامه‌های مختلفی را با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان خواهیم داشت که از جمله این برنامه در محور فرهنگی افزایش معرفت و سطح فرهنگی جامعه، بررسی و تبیین نقش محوری زنان در تربیت نیرو‌های انسانی متعهد و... است.

وی به برنامه‌های اجتماعی اشاره و عنوان کرد: در محور اجتماعی تنوع و متناسب‌سازی آموزش‌های زنان، بهره‌گیری از فناوری اطلاعات، بررسی میزان مشارکت زنان در جامعه، بررسی الگو‌های عفاف و حجاب در اجتماع و ... است.

مشاور استاندار همدان در امور بانوان به نقش سیاسی زنان در اجتماع تأکید و بیان داشت: از خط مشی‌های ستاد بزرگداشت مقام زن می‌توان به بررسی دیدگاه زن در نگاه امام خمینی(ره)، زن و مشارکت اجتماعی و سیاسی و ... اشاره کرد.

وی تصریح کرد: از برنامه‌های مختلف در هفته بزرگداشت مقام زن اولویت‌دهی به زنان، فراهم ساختن مشارکت همه دستگاه‌ها و توجه به این هفته، توجه به شعار سال و نقش زنان در اجرای بهتر این شعار و نگاه توأمان به نقش زن و همسر است.

رضاقلی‌زاده یادآور شد: برنامه‌های ما در قالب فعالیت‌های علمی،  نشست‌های مختلف، همایش، اجرای مسابقات متنوع و... است که در کل 600 برنامه در استان همدان در خصوص بزرگداشت مقام زن اجرا خواهد شد.

وی با توصیه با زنان برای مشارکت در انتخابات تصریح کرد: با توجه به اینکه انتخابات نزدیک است ما همه بانوان را به مشارکت در انتخابات برای حضور سیاسی و اجتماعی توصیه می‌کنیم چرا که زنان مقتدر ما در تمام عرصه‌ها بسیار خوش می‌درخشند و امیدواریم در عرصه انتخابات نیز حضور حداکثری داشته باشند.

مشاور استاندار همدان در امور بانوان در پایان سخنانش گفت: با توجه به اعتقاد و انگیزه بالایی که زنان ما در جامعه دارند خود و خانواده‌شان در انتخابات به بهترین شکل حضور پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام/89007/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول