اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار رشت:

ساختمان شهرداری رشت موزه هنرهای معاصر می‌شود

شهردار رشت گفت: ساختمان اصلی شهرداری رشت با نام یکی از اساتید هنرمند گیلانی موزه هنرهای معاصر می‌شود.

ساختمان شهرداری رشت موزه هنرهای معاصر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی ثابت قدم ظهر امروز در جلسه با مدیرکل دفتر امور هنرهای تجسمی کشور و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اعلام کاربری فرهنگی ساختمان اصلی شهرداری رشت در 28 اردیبهشت ماه جاری اظهار کرد: مکان مذکور برای انجام امور فرهنگی آماده می‌شود.

ثابت قدم میدان شهرداری رشت را مرکز هویتی این شهر دانست و تصریح کرد: جامعه ایرانی ارزش‌مدار است و مناسب با آن باید از شاخصه‌های تاریخی، فرهنگی و ... برخوردار باشد.

شهردار رشت به تراکم جمعیتی این شهر اشاره کرد و گفت: رشت پس از تهران متراکم‌ترین شهر به لحاظ جمعیتی در کشور است.

وی با بیان اینکه 90 درصد فعالیت‌های استان در شهر رشت انجام می‌شود، یادآور شد: شهر رشت در حوزه گردشگری داخلی و خارجی و ارتباط با شهرهای استان‌های مجاور دارای وضعیت ویژه‌ای است.

ثابت قدم بر ماندگاری و بازدید از فضای شهر رشت توسط گردشگران تاکید کرد و افزود: تاریخ رشت با محوریت میدان اصلی این شهر شکل گرفته و دارای فضای کالبدی ویژه‌ای است.

این مسئول با اشاره به تمرکززدایی در شهرداری رشت، خاطرنشان کرد: ساختمان هتل ایران و اداره پست در میدان شهرداری در اختیار میراث فرهنگی گذاشته شده است.

شهردار رشت خواستار چیدمان فضای میدان شهرداری رشت با کاربری فرهنگی و هنری شد و اظهار کرد: سال گذشته پیاده‌راه خیابان علم‌الهدی افتتاح شد و این مسیر به ساختمان اصلی شهرداری و بازار و کاروانسرای سنتی رشت ادامه می‌یابد.

وی مشارکت شهروندان را بستری برای توسعه شهر رشت خواند و تصریح کرد: معماری شهر رشت در حال طراحی است.

ثابت قدم در ادامه خانه میرزا کوچک جنگلی را محلی برای برگزاری نمایشگاه سازمان‌های مردم‌نهاد عنوان کرد و گفت: میرزا کوچک جنگلی نماد فرهنگی، هنری و اسلامی گیلان است.

انتهای پیام/84001/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول