اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رشت:

510 هزار نفر واجد رای دادن در رشت هستند

فرماندار رشت گفت: تعداد 676 هزار و 418 نفر واجد رای دادن در شهرستان و 510 هزار و 548 نفر در شهر رشت هستند.

510 هزار نفر واجد رای دادن در رشت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید ولی‌الله عظمتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان مهلت نام‌نویسی از کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: تعداد 2 هزار و 667 نفر برای عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان رشت ثبت‌نام کردند.

وی تعداد ثبت‌نام کنندگان مرد را 2 هزار و 425 نفر عنوان کرد و افزود: تعداد 242 نفر زن برای عضویت در شوراهای شهر و روستا در شهرستان رشت ثبت‌نام کردند.

عظمتی تعداد ثبت‌نام کنندگان در روستاهای شهرستان رشت را 2 هزار و 119 نفر خواند و تصریح کرد: تعداد یک ‌هزار و 941 نفر مرد و 187 نفر زن در مجموع برای عضویت در شوراهای اسلامی روستا در شهرستان رشت ثبت‌نام کردند.

این مسئول تعداد ثبت‌نام کنندگان در شهرهای رشت را 548 نفر اعلام کرد و افزود: تعداد 64 نفر زن و 484 نفر مرد در مجموع برای عضویت در شهرهای رشت، خمام، خشکبیجار، لشت‌نشا، سنگر و لولمان ثبت‌نام کردند.

فرماندار رشت جمعیت شهرستان را بیش از 918 هزار نفر ذکر کرد و یادآور شد: رشت بیش از 640 هزار نفر جمعیت دارد.

وی تعداد 676 هزار و 418 نفر در شهرستان رشت را واجد شرایط رای دادن دانست، بیان کرد: تعداد 510 هزار و 548 نفر در شهر رشت واجد رای دادن در انتخابات هستند.

عظمتی مسن‌ترین کاندیدای عضویت در شورای اسلامی شهر و روستا در شهرستان رشت را دارای 81 سال سن عنوان کرد و افزود: جوان‌ترین کاندیدا متولد 1367 است و 25 سال و 40 روز سن دارد.

*سراوان، آقا سید شریف، پیربازار و زیباکنار شهر می‌شوند

فرماندار رشت با اشاره به تبدیل شدن سراوان، آقا سید شریف، پیربازار و زیباکنار به شهر در آینده نزدیک، اظهار کرد: شهر شدن مناطق مذکور باید از طریق وزارت کشور تصمیم‌گیری و ابلاغ شود.

وی در ادامه به افزایش تعداد اعضای شورای شهر رشت از 9 به 15 نفر اشاره کرد و گفت: تعداد هفت نفر عضو علی‌البدل در این دوره از شورای شهر رشت انتخاب می‌شوند.

عظمتی همچنین از کاهش تعداد ثبت‌نام کنندگان برای شوراهای شهر و روستا در شهرستان رشت خبر داد و تصریح کرد: ثبت‌نام برای عضویت در شورای شهر رشت 30 درصد نسبت به دوره گذشته افزایش داشته است.

انتهای پیام/84001/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول