اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان خبر داد

همدان دارنده رتبه هشتم منابع معدنی در کشور

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان گفت: همدان در کشور رتبه هشتم منابع معدنی را به خود اختصاص داده و جزء استان‌های غنی در این بخش است.

همدان دارنده رتبه هشتم منابع معدنی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن خیریانپور ظهر امروز در نخستین جلسه کارگروه امور اقتصادی استان همدان با بیان اینکه سال جاری را مقام معظم رهبری  سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری کردند اظهار داشت: مردم در روز 24 خرداد با حضور پرشور، گسترده و آگاهانه در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها حماسه سیاسی مورد تأکید مقام معظم رهبری را محقق کنند.

وی ادامه داد: طبق اصل ششم قانون اساسی اداره کشور به رأی و نظر مردم متکی است و مکانیزم اخذ رأی مردم با برگزاری انتخابات انجام می‌شود و  در دو انتخاباتی که پیش رو داریم امیدواریم با تمهیداتی که اندیشیده شده شاهد حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای باشیم.  

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان در ادامه به حماسه اقتصادی اشاره کرد و یادآور شد: حماسه اقتصادی با اهتمام مسئولان و انجام وظایف به نحو شایسته و توجه به ظرفیت‌های استان محقق خواهد شد.

وی اضافه کرد: در استان همدان‌ ظرفیت‌های بالقوه و بالفعلی وجود دارد و اگر در مجرای خود پیگیری و برنامه‌ریزی شود می توانیم با یک شتاب خوبی در راستای تحقق حماسه اقتصادی حرکت کنیم.

خیریانپور ادامه داد: با توجه به عام بودن نامگذاری سال در حماسه اقتصادی می‌توانیم با برنامه‌ریزی و تلاش مضاعف در سطح استان اقدام کنیم و با شرکت همه اعضا در جلسات و اهتمام مجدانه می‌توان با تلاش‌های مضاعف از جلسات کارگروه به نتایجی مطلوب دست یافت.

وی به بخش کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: در بخش کشاورزی استان ظرفیت‌های خوبی در زراعت، باغبانی و صنایع تبدیلی داریم و در سال گذشته با مصوبه دولت ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی ایجاد و در استان در این ستاد اقدامات خوبی انجام شد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان در ادامه تصریح کرد: در ستاد اجرای توسعه کشاورزی استان بیش از سهمیه‌ای که برای استان پیش‌بینی شده بود موفق شدیم طرح‌های بیشتری را تصویب کنیم و اعتبار را جذب کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه استان در بخش صنعت، معدن و تجارت دارای مصادیق خوبی است افزود: در استان یک سری طرح‌های صنعتی فعال و نیمه‌فعال داریم که می‌توانیم در راستای فعال‌سازی آنها با برنامه‌ریزی اقدامات درستی را انجام دهیم و با شناسایی مشکلات آنها را رفع کنیم.

خیریانپور ابراز داشت: برخی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی مالی و اعتباری نیست و گاهی اوقات مشکلات گره‌های کوچکی است که می‌توان با پیگیری رفع کرد.  

وی اضافه کرد: واحدهای بزرگی را در استان داریم که در حال احداث هستند و باید با همکاری هم این واحدها را به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان ادامه داد: برای مثال در ملایر کارخانه بافت سان با بیش از 80 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به نتیجه نرسیده و باید پیگیری شود که به بهره‌برداری برسند.

وی به طرح توسعه معادن اشاره کرد و یادآور شد: استان همدان ظرفیت‌های خوبی در بخش معادن دارد و در کشور رتبه هشتم منابع معدنی را داریم و در بهره‌برداری از معادن رتبه هفدهم کشور را داریم که این فاصله زیاد و سنگین است.

خیریانپور افزود: خیلی از منابع معدنی از استان به صورت خام خارج می‌شود که می‌توان با ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری منابع معدنی در راستای توسعه این بخش حرکت کرد و به توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در استان کمک شایانی کرد.

وی در ادامه بیان داشت: در استان 22 نوع معدن شناسایی شده که اگر بر روی آن تمرکز کنیم تحول خوبی در بخش تولید و اشتغال ایجاد خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان اذعان داشت، صنایع دستی به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم برای استان است که در رونق اقتصادی استان بسیار مؤثر است و در کنار این‌ها بازار و تجار هم مهم است و اگر همه این موارد با برنامه‌ریزی در کنار هم قرار گیرند حرکت بزرگی ایجاد خواهد شد.

وی در پایان گفت: کارگروه‌ها به سمت عملیاتی شدن بروند و در تصمیم‌گیری‌ها بر روی حل مسائل و مشکلات تمرکز شود و حصول به نتیجه مد نظر قرار گیرد.  

انتهای پیام/89019/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول