اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و معدن خبر داد

منابع فسفات، سیلیس، دولومیت و مس کهگیلویه و بویراحمد در دنیا بی‌نظیر است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد منابع فسفات، سیلیس، دولومیت، گچ و مس را مهم‌ترین معادن این استان برشمرد و گفت: درصد خلوص و میزان این معادن در کشور بی‌نظیر و در دنیا کم‌نظیر است.

منابع فسفات، سیلیس، دولومیت و مس کهگیلویه و بویراحمد در دنیا بی‌نظیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج ستاد اجرایی توسعه بخش معدن، شامگاه سه‌شنبه همزمان با شورای اشتغال و توسعه بخش کشاورزی با حضور مدیران و مسئولان مرتبط با این دو حوزه برگزار شد.

داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های کم‌نظیر معادن و منابع عظیم معدنی در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: توجه به توسعه بخش معدن از اولویت‌های اصلی سرمایه‌گذاری در این استان قرار گرفته که امید است به کمک این ظرفیت‌های بزرگ بتوانیم سرعت توسعه کهگیلویه و بویراحمد را شتاب ببخشیم.

وی ادامه داد: هم به لحاظ ظرفیت‌های بسیار خوب استانی و هم به لحاظ نقش معدن و توسعه آن در صادرات و پیشرفت‌های ملی، مطالعه و اکتشاف منابع معدنی این استان در زمره سیاست‌های اصلی ما قرار گرفته است.

دیودیده منابع فسفات، سیلیس، دولومیت، گچ و مس را مهم‌ترین معادن این استان برشمرد و تأکید کرد: درصد خلوص و میزان این معادن در کشور بی‌نظیر و در دنیا کم‌نظیر است.

رئیس سازمان صنعت و معدن تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی در حوزه معدن، نبود شعبه‌ای از سازمان زمین‌شناسی است که این مشکل روند توسعه این بخش را به شدت کند کرده است.

وی با اشاره به اهمیت تأسیس شعبه‌ای از این سازمان در استان کهگیلویه و بویراحمد، انجام مطالعات دقیق و عمقی را مستلزم راه‌اندازی دفتر یا واحدی از سازمان زمین‌شناسی در این استان دانست.

این مسئول در استان کهگیلویه و بویراحمد با ابراز امید به رونق این استان از قبل توسعه معادن زیرزمینی آن تصریح کرد: با در دستور کار قرار دادن مطالعه و اکتشاف بخش معدن می‌توانیم زمینه اشتغال و درآمدزایی را با استفاده از این ظرفیت‌ها فراهم کنیم.

دیودیده از وجود منابع سیلیس، دولومیت و مس در منطقه دنا خبر داد و گفت: روز گذشته به اتفاق استاندار و برخی مدیران از این منابع بازدید شد که اکنون عملیات مطالعه این منابع با جدیت خوبی تا حصول نتیجه در حال پیگیری است.

به گزارش فارس، در این نشست معاون اداره‌کل محیط زیست و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه معادن مذکور در دل مناطق حفاظت‌شده دنا قرار دارند، خواستار توجه به این موضوع و ضرورت حفاظت از مناطق حفاظت‌شده و بکر شدند.

گفتنی است راه‌اندازی شعبه‌ای از سازمان زمین‌شناسی در کهگیلویه و بویراحمد یکی از مصوبات اصلی این نشست بود.

انتهای پیام/82005/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول