اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی‌:

‌تکلیف معادن غیرفعال خراسان‌رضوی مشخص شود

استاندار خراسان‌رضوی گفت: باید آن دسته از معادن غیرفعالی که با وجود دریافت مجوزهای قانونی لازم اقدام به بهره‌برداری نکرده‌اند، ظرف مدت یک ماه تعیین تکلیف شوند.

‌تکلیف معادن غیرفعال خراسان‌رضوی مشخص شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر عصر امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش معدن خراسان‌رضوی اظهار کرد: بر اساس مصوبه دور دوم سفر استانی که در دور چهارم نیز مجدد تکرار شده، باید مطالعات راهبردی توسعه معدن استان تدوین و نهایی شود.

وی افزود: به همین منظور شناسایی وضعیت موجود و تعیین میزان ذخایر معدنی استان با استفاده از نقشه‌های ژئوفیزیک هوایی، نخستین اولویت در این حوزه محسوب می‌شود.

استاندار خراسان‌رضوی با تاکید بر ایجاد شتاب مناسب در بخش معدن، گفت: باید آن دسته از معادن غیرفعالی که با وجود دریافت مجوزهای قانونی لازم اقدام به بهره‌برداری نکرده‌اند، ظرف مدت یک ماه تعیین تکلیف شوند.

وی تصریح کرد: در صورتی که بهره‌برداران نتوانند نسبت به تجهیز و بهره‌برداری از معادن اقدام کنند، امتیاز آنان از طریق ساز و کارهای قانونی به واجدان شرایط واگذار می‌شود.

فروزان‌مهر خاطرنشان کرد: به منظور کارآمدی هر چه بیشتر این بخش، نیروهای متخصص و توانمند مرتبط با صنایع فرآوری معدن، در اولویت واگذاری قرار می‌گیرند.

رئیس کارگروه توسعه بخش معدن خراسان‌رضوی ادامه داد: با هدف روان سازی فرآیند واگذاری مجوز جهت اکتشاف و بهره‌برداری به متقاضیان واجد شرایط، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید نسبت به صدور مجوز، حداکثر ظرف مدت 45 روز اقدام کند.

فروزان‌مهر تاکید کرد: پاسخ به استعلام متقاضیان اکتشاف معادن از سوی دستگاه‌های موثر عضو کارگروه توسعه معدن، باید در یک بازه زمانی حداکثر یک ماهه و از طریق پنجره واحد مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان انجام شود.

وی بر متناسب‌سازی عرصه‌های واگذار شده به متقاضیان برای اکتشاف و بهره‌برداری تاکید کرد و گفت: واگذاری‌ها، باید براساس اطلاعات کارشناسی شده و مندرج در گواهینامه اکتشاف و پروانه بهره‌برداری صورت پذیرد.

فروزان‌مهر تصریح کرد: به منظور رونق بیشتر اقتصاد و توسعه اشتغال، باید زنجیره ارزش در بخش معدن و صنایع فرآوری شکل گرفته و از خام‌فروشی تولیدات معدنی پرهیز شود.

رئیس کارگروه توسعه معدن خراسان‌رضوی با اشاره به اراده دولت مبنی بر توسعه معادن کشور، اظهار کرد: در خراسان‌رضوی نیز از تمامی امکانات و منابع برای بهره‌برداری بهینه از معادن موجود و شناسایی ظرفیت‌های جدید استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت معادن موجود گفت: باید به منظور افزایش بهره‌وری، بازدهی مطلوب‌تر اقتصادی و افزایش اشتغال، برنامه‌ریزی دقیقی برای استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده دراین حوزه به عمل آید.

استاندار خراسان‌رضوی با تاکید بر برگزاری جلسات کارگروه به صورت هفتگی، خواستار تشکیل این کارگروه در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران شد و افزود: مصوبات کارگروه‌های شهرستانی پس از تصویب در کارگروه استان، لازم الاجرا است.

در ادامه ناصر فخر موحدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت معادن موجود استان، گفت: شهرستان باخزر، رتبه نخست در بین شهرستان‌های استان از نظر ذخایر، استخراج اسمی و میزان سرمایه‌گذاری در حوزه معدن را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: از مجموع 66 ماده معدنی موجود شناسایی شده در کشور، 46 مورد آن در خراسان موجود و استحصال می‌شود.

انتهای پیام/70006/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول