اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس عنوان کرد

رتبه دوم راه و شهرسازی فارس در 9 شاخص

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: راه و شهرسازی فارس در 9 شاخص رتبه دوم کشور را کسب کرد و در یک شاخص به همراه یزد اول شد.

رتبه دوم راه و شهرسازی فارس در 9 شاخص

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، هوشنگ عشایری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اداره‌کل راه و شهرسازی فارس در شاخص‌های پروژه‌های مهر ماندگار، ایمن‌سازی محورها، رفع نقاط پرحادثه، اجرای مصوبات شورایعالی فنی، اجرای مصوبات سفرهای استانی، پروژه‌های مسکن مهر، آسفالت راه‌های روستایی، رعایت مشخصات فنی راه‌ها و سامانه سبا (ثبت اطلاعات پروژه‌های راهسازی) رتبه دوم کشور را کسب کرد.

وی افزود: در حال حاضر 25 هزار و 850 واحد مسکن مهر آماده افتتاح شده که شامل 9 هزار و 920 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت، 5 هزار و 400 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و 10 هزار واحد در شیراز است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: استان فارس در مسکن مهر دارای 112 هزار واحد سهمیه شده که از این تعداد 49 هزار و 300 واحد سهمیه شهرهای دارای جمعیت بالای 25 هزار نفر است و امیدواریم این تعداد تا پایان سال 92 به بهره‌برداری برسد.

وی، طرح مسکن مهر را موفق‌ترین طرح دولت نهم و دهم دانست و افزود: هر دولتی که پس از این دولت بر سر کار بیاید، این موضوع را دنبال می‌کند، چراکه مسکن بزرگترین مطالبه مردم است.

این مسئول در مورد وضعیت خدمات واحدهای مسکن مهر نیز گفت: در شورای مسکن این استان مصوب شد که خدماتی مانند آب، برق و گاز تا درب خانه‌ها بیاید تا افرادی که اقساط خود را پرداخت کرده‌اند به پای افراد بدحساب متضرر نشوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: طرح توسعه حرم شاه‌چراغ (ع) در چهار تا پنج فاز تعریف شده و اجرای خیابان 9 دی و صحن و شبستان و همچنین منظرسازی تا شهریورماه امسال به پایان می‌رسد.

عشایری افزود: در مورد فاز سه اختلاف نظری بین راه و شهرسازی، مشاوران و بنیاد مسکن وجود دارد که از کدام ضلع کار آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: این فاز نیز تا 15 اردیبهشت‌ماه جاری آغاز شده و عملیات احداث درب نمادین جنب مسجد، کف‌سازی و المان‌های معماری اسلامی به صورت رواق در همین ماه اجرا می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس در پایان عملیات 57 هکتاری طرح توسعه حرم را زمان‌بر توصیف و بیان کرد: در نخستین فاز حدود 36 میلیارد تومان هزینه شد و 40 میلیارد تومان نیز برای سال 90 و 91 اختصاص یافته و پیش‌بینی 20 میلیارد تومان برای سال جاری نیز شده است.

انتهای پیام/2448/ذ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول