اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عملیات اجرایی آزاد راه مراغه ـ هشترود طی یک ماه آینده آغاز می‌شود

دواتگری: فروش اوراق مشارکت 10 هزار میلیارد ریالی برای پروژه‌های راه و شهرسازی آغاز می‌شود

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس از فروش اوراق 10 هزار میلیارد ریالی برای پروژه‌های راه و شهرسازی خبر داد و گفت: عملیات اجرایی آزادراه 92 کیلومتری مراغه ـ هشترود با حجم سرمایه 790 میلیارد تومان ظرف یک ماه آینده آغاز می‌شود.

دواتگری: فروش اوراق مشارکت 10 هزار میلیارد ریالی برای پروژه‌های راه و شهرسازی آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مهدی دواتگری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز از امضای تفاهمنامه میان وزارت راه و شهرسازی و بانک سپه برای احداث آزاد‌راه مراغه ـ هشترود خبر داد.

وی با بیان اینکه جاده مراغه - هشترود هر ساله جان انسان‌های بیگناه بسیاری را می‌گیرد، افزود: در این زمینه پیگیری‌های انجام شده درباره بحث آزادراه مراغه ـ هشترود، تفاهمنامه‌ای بین وزارت راه و شهر‌سازی و بانک سپه به عنوان سرمایه‌گذار به امضا رسید که ان‌شا‌ءالله  پس از برگزاری مناقصه، پیمانکار فعالیت خود را جهت احداث این آزاد راه آغاز خواهد کرد.

دواتگری اضافه کرد: براساس این تفاهمنامه 60 درصد سرمایه و اعتبار مورد نیاز آزادراه 92 کیلومتری مراغه ـ هشترود را وزیر راه و 40 درصد مابقی را بانک سپه سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

وی از اخذ مجوز فروش اوراق مشارکت یک هزار میلیارد تومانی برای پروژه‌های راه و شهرسازی خبر داد و گفت: 300 میلیارد تومان از این اوراق مشارکت به آزاد راه مراغه- هشترود  اختصاص خواهد یافت.

دواتگری سرمایه مورد نیاز برای احداث این آزادراه را 790 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار کرد: آگهی مناقصه این آزاد راه آماده انتشار و عرضه است.

نماینده مردم مراغه و هشترود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرف یک ماه آینده شاهد کلنگ‌زنی این پروژه خواهیم بود، گفت: آزادراه مراغه ‌ـ هشترود ظرف سه سال احداث خواهد شد.

آذربایجان شرقی از لحاظ راه‌اندازی طرح‌های صنعتی در رتبه 22 است

دواتگری از تنزل جایگاه صنعتی آذربایجان شرقی طی سه دهه اخیر ابراز تاسف کرد و با اشاره به آمارهای نتایج اجرای برنامه چهارم توسعه کشور، اظهارکرد: در این آمار رتبه آذربایجان‌شرقی از نظر تعداد طرح‌های صنعتی راه‌اندازی شده طی این مدت 22 است که جایگاهی تاسف‌آور است.

وی ادامه داد: این در حالی است که آذربایجان‌شرقی طی همین مدت به لحاظ تقاضا برای تاسیس واحدهای صنعتی رتبه دوم کشور را در اختیار داشت.

دواتگری گفت: براساس همین آمار آذربایجان شرقی در زمینه تعداد پروانه‌های بهره برداری نیز جایگاه پنجم را در میان استان‌های مختلف دارد.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر اضافه کرد: وظیفه مسئولان و مدیران در قبال مردم در هر پست و مقامی، حتی در کسوت نمایندگی مجلس، خدمت برای آنان است.

وی گفت: حمایت از سرمایه‌گذاری، اشتغالزایی و تلاش برای توسعه اقتصادی و اجتماعی این شهرستان و منطقه به منظور کاهش بیکاری ضروری بوده و همه باید در این زمینه تلاش کنند.

کتاب‌های خطی و چاپ سنگی مراغه از این شهر خارج نمی‌شوند

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: برگی از کتاب‌های خطی و چاپ سنگی قدیمی مراغه از کتابخانه عمومی این شهر خارج نمی‌شوند.

وی افزود: به دنبال خرید تجهیزات نگهداری کتاب‌های خطی هستیم تا این کتاب‌ها بخشی از تاریخ و هویت شهر مراغه است در خود این شهر نگهداری شود.

پیش از این فارس گزارش داده بود، نسخ خطی و چاپ سنگی کتابخانه عمومی مراغه از گنجینه‌های با ارزش و فراموش شده‌ای است که به خاطر نبود فضا و امکانات در وضع نامناسب نگهداری می‌شوند.

این گنجینه با 810 کتاب ارزشمند و داشتن نسخه‌های نفیس از کتابخانه معروف خواجه نصیرالدین طوسی نیازمند توجه بیشتر است.

قدیمی‌ترین کتاب‌های این گنجینه که کتاب لغت عربی بوده به نوشته محققان مربوط به کتابخانه معروف خواجه نصیرالدین طوسی است.

انتهای پیام/60002/ع40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول