اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در گیلان:

فرد فلفل مزاج برای ریاست جمهوری مناسب نیست

نماینده ولی فقیه در گیلان اعتدال را یکی از ویژگی‌های رئیس جمهوری دانست و بیان کرد: فرد فلفل مزاج برای جامعه مناسب نیست.

فرد فلفل مزاج برای ریاست جمهوری مناسب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان جدایی دین از سیاست را از تهمت‌های دنیای غرب دانست و اظهار کرد: دنیای غرب پس از فروپاشی حکومت عثمانی تلاش کرد دولت‌های سکولار، دیکتاتور و منهای دین را در منطقه حاکم کند.

وی به اجرای برنامه جدایی دین از سیاست در دوران پهلوی اشاره کرد و افزود: نعمت جمهوری اسلامی توسط امام (ره) توانست این ذهنیت نادرست را از اسلام دور کند.

قربانی خواستار نهادینه شدن آیین زندگی اسلامی در بین مسلمانان شد و تصریح کرد: اسلام یک مائده آسمانی است.

امام جمعه رشت اسلام را خاتم ادیان توصیف کرد و گفت: امام (ره) با انقلاب اسلامی و تنظیم قانون اساسی جمهوری اسلامی حکومتی را پایه‌گذاری کرد که ولایت فقیه در راس آن است.

وی استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران را بزرگ‌ترین خدمت امام (ره) به دین خواند و بیان کرد: اکنون ایران اسلامی الگویی برای تمام دنیا شده است.

قربانی با اشاره به شعار امسال توسط مقام معظم رهبری مبنی بر حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، اظهار کرد: بعضی از افراد می‌خواهند از شعار مذکور سوء استفاده کنند اما بدانند مشارکت باید در دایره قانون اساسی، تعلیمات دینی و رهنمودهای مقام معظم رهبری باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر حماسه سیاسی در دایره انقلاب اسلامی تاکید کرد و یادآور شد: انتخابات یک امر سیاسی است و توده مردم مسلمان و انقلابی باید در آن مشارکت داشته باشند.

وی جمهوری اسلامی را بر پایه مردم‌سالاری دینی خواند و اضافه کرد: کاندیداها برای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی باید از سابقه دینی برخوردار باشند.

قربانی خواستار مشخص شدن سوابق کاندیداها برای عضویت در شوراها شد و تصریح کرد: در مسئله ریاست جمهوری باید توجه ویژه‌ای صورت گیرد و افرادی برای نامزدی ورود کنند که از تجربه کاری مناسبی برخوردار باشند و تنها داشتن مدرک دانشگاهی کفایت نمی‌کند.

امام جمعه رشت اعتدال را یکی از ویژگی‌های رئیس جمهوری دانست و بیان کرد: فرد فلفل مزاج برای جامعه مناسب نیست.

وی در خط اسلام ناب، ولایت فقیه و رهنمودهای ولی امر مسلمین بودن را از دیگر ویژگی‌های کاندیدای ریاست جمهوری خواند و گفت: رفتار افراد در دوران فتنه باید در نظر گرفته شود.

قربانی بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد و افزود: ملت ایران آگاه هستند و مسئولان باید رسالت خود را در روشنگری انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مردم افرادی را انتخاب کنند که با درد جامعه آشنا باشند، اظهار کرد: مردم رئیس جمهوری را انتخاب کنند که بتواند کشتی انقلاب را به آرامی از توفان عبور دهد.

انتهای پیام/84001/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول