اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول جامعه روحانیت مبارز خراسان جنوبی:

قانون‌مداری و قانون‌گرایی باید سرلوحه رقابت‌های کاندیداها باشد

مسئول جامعه روحانیت مبارز خراسان جنوبی با اشاره به اتفاقات تلخ انتخابات سال 88 گفت: بهترین روشی که همه کاندیداهای ریاست جمهوری باید انجام دهند قانون‌گرایی و قانون‌مداری است و هرکس که وارد این عرصه می‌شود ملزم به اجرای قانون است.

قانون‌مداری و قانون‌گرایی باید سرلوحه رقابت‌های کاندیداها باشد

حجت‌الاسلام محمد‌علی تابعی امروز در گفت‌و‌‌‌‌گو با خبرنگار فارس از بیرجند، در ارتباط با راه‌های تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی، انتخابات ریاست‌جمهوری و اخلاق انتخاباتی اظهار کرد: همه قوا به عنوانی مرتبط با نظام ولایی هستند، ریاست جمهوری حکم ولی فقیه را دارد و منصوب قوه قضائیه از طرف ولایت فقیه است.

وی یادآور شد: مجلس، نمایندگان برگزیده ملت هستند و بر اساس سوگندی که داده‌اند باید وفادار ملت باشند، اگر خواسته باشیم این نظام از استحکام بالاتری برخوردار باشد اصل مهم و محور آن مردم هستند.

مسئول جامعه روحانیت مبارز در خراسان جنوبی با اشاره به اصل مردم‌سالاری دینی افزود: مردم‌سالاری دینی یعنی بیشتر مردم با حضورشان به نظام مشروعیت می‌بخشند و در هر انتخاباتی که برگزار می‌شود حضور حداکثری مردم پیامدهای مختلفی دارد.

تابعی خاطر نشان کرد: وفاداری مردم به اسلام، انقلاب، رهبری و نظام طبیعی است، نظامی که نسل‌های گذشته جانشان را داده‌اند امروز هم ما باید وفادار این نظام باشیم.

تابعی ادامه داد: نظامی که به فرمایش امام برخاسته از الله‌اکبر مردم و خون شهداست، مردمی مؤمن و مسلمان‌اند که پای این نظام ایستاده‌اند و در هر عرصه و صحنه‌ای که احساس بکنند حضورشان و مشارکتشان نیاز خواهد بود.

حضور در انتخابات یک وظیفه ملی و دینی است

وی در مورد حضور در یازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری یک وظیفه ملی، دینی و همچنین یک تکلیف است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان جنوبی گفت: شرکت در انتخابات وظیفه ملی شخص است، زیرا فردی که نسبت به نظام احساس مسئولیت می‌کند حتما باید در سرنوشت نظام دخالت کند.

تابعی با اشاره به اینکه حضور در انتخابات یک وظیفه شرعی است، ادامه داد: وقتی ما در یک نظام اسلامی و دینی زندگی می‌کنیم، حفظ نظام از واجبات است از این‌رو همان‌گونه که ما نماز می‌خوانیم و کارهای عبادی انجام می‌دهیم این نظام هم یک اصل از اصول دینی ماست.

این مسئول تصریح کرد: برای حفظ نظام همانگونه که به اصول دینی اهمیت می‌دهیم باید به حفظ نظام توجه داشته باشیم.

نماینده سابق ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه حضور در انتخابات حق و تکلیف است، خاطر نشان کرد: حضور در انتخابات یک نوع تکلیف و حق هر شهروند است، هر شهروند ایرانی حق انتخاب و رأی دارد که فرد مورد نظر خود را در یک عرصه خیلی بزرگ یعنی انتخابات ریاست جمهوری با اراده و انتخاب خود انتخاب کند.

صلاحیت دینی و سیاسی نخستین اولویت انتخابت کاندیدای اصلح است

تابعی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه مهم‌ترین ویژگی‌های یک رئیس‌جمهور منتخب چیست، اذعان داشت: رئیس جمهور باید رجل مذهبی سیاسی و یک انسان متعهد به اسلام باشد.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور نه تنها باید فردی متعهد و معتقد باشد بلکه باید به لحاظ برخورداری از فهم و آگاهی و آشنایی به مبانی اسلام در سطح قابل قبولی باشد و آشنایی کامل به مبانی اعتقادی، دینی و حوزه مسائل فقهی داشته باشد.

مسئول جامعه روحانیت مبارز خراسان جنوبی بعد دینی و سیاسی را از مهم‌ترین ویژگی‌های ریاست‌جمهوری برشمرد و افزود: نخستین ویژگی رئیس جمهور بعد دینی و دومین ویژگی وی بعد سیاسی است و این بدین معناست که جریان‌های سیاسی را کاملا شناخته و به آن‌ها اشراف داشته باشد چه جریان‌های درون نظام و چه خارج از کشور که با نظام ما در حال درگیری هستند.

تابعی با اشاره به ضرورت حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی متذکر شد: مردم پای این انقلاب و نظام ایستاده و مقاومت می‌کنند و با دقت، بصیرت و آگاهی شخص اصلح را انتخاب می‌کنند.

وی با یادآوری اتفاقات تلخ انتخابات سال 88 و فتنه هشت ماهه بعد از آن گفت: بهترین روشی که همه کاندیداهای ریاست جمهوری باید انجام دهند قانون‌گرایی و قانون‌مداری است و هر کس که وارد این عرصه می‌شود ملزم به اجرای قانون است.

انتهای پیام/2248/ن40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول