اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان خبر داد

اختصاص 150 میلیارد ریال اعتبار حوادثی به دستگاه‌های اجرایی گلستان

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: 150 میلیارد ریال اعتبار حوادثی به دستگاه‎های عملیاتی در عرصه مدیریت بحران استان اختصاص یافت.

اختصاص 150 میلیارد ریال اعتبار حوادثی به دستگاه‌های اجرایی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: این اعتبارات از محل ماده 12 سازمان مدیریت بحران کشور است که در حوزه بازسازی خسارتهای ناشی از سیل هزینه می‌شود.

وی با اشاره به عناوین طرح‎های حوادثی مرتبط با این اعتبار اذعان داشت: پروژه‎های آبخیزداری، جمع‎آوری آب‎های سطحی روستاهای آسیب‎دیده و سانحه‎خیز  برخی از طرح‎هایی هستند که با اعتبارات تخصصی داده شده اجرایی خواهند شد.

تاکید بر هزینه اعتبارات اختصاصی بر موضوع بازسازی

سمیعی تصریح کرد: تعمیر و بازسازی تاسیسات آبرسانی و بازسازی ابنیه فنی و راه‎های آسیب‎دیده از سیل، از دیگر پروژه‌هایی هستند که با این اعتبارات به سرانجام خواهند رسید.

وی ادامه داد: دستگاه‌های منابع طبیعی، بنیاد مسکن، آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب شهری و راه و شهرسازی استان از مجریان طرح‌های یاد شده به شمار می‌روند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با تاکید بر هزینه اعتبارات اختصاص یافته در حوزه بازسازی سیل در استان افزود: تعمیر و مرمت راه‌های عشایری، آبرسانی، تعمیر و مرمت اماکن ورزشی آسیب‎دیده از سیل و راه‎اندازی ایستگاه‎های پایش اقلیم از دیگر طرح‌هایی هستند که اجرایی خواهند شد.

سمیعی خاطرنشان کرد: از دیگر پروژه‌های حوادثی که با اعتبارات یاد شده اجرایی خواهد شد، می‎توان به ساخت و راه‎اندازی سیستم sng، تعمیر و مرمت مدارس آسیب‌دیده از سیل، احداث اردوگاه اضطراری، احداث کانال و دیواره‌سازی رودخانه‌ها و مسیل‌ها اشاره کرد.

آب منطقه‌ای و راه وشهرسازی گلستان بهره‎مندترین دستگاه‌های اجرایی از اعتبارات حوادثی

وی با اشاره به عناوین پروژه‎های دیگر دستگاه‌های اجرایی بهره‎مند از این اعتبارات متذکر شد: هواشناسی ، برخی از شهرداری‎های استان، جهاد کشاورزی، جمعیت هلال‌احمر، امور عشایری، نوسازی مدارس و صدا و سیمای استان از دیگر دستگاه‌های بهره‌مند از اعتبارات حوادثی مختص بازسازی محسوب می‌شوند.

سمیعی تصریح کرد: با توجه به آسیب‎های وارد شده از سیل‎های سال گذشته، بیشترین میزان از این اعتبارات  به آب منطقه‌ای، راه وشهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی استان اختصاص یافت.

توجه به اختصاص اعتبارات پیشگیرانه به استان‌ها

وی با تاکید بر اهمیت جایگاه  موضوع پیشگیری گفت: انتظار می‎رود با توجه به اهمیت موضوع پیشگیری از این به بعد شاهد اختصاص اعتبارات مرتبط با این چرخه از مراحل چهارگانه مدیریت بحران باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان یادآور شد: حوزه‌های پیشگیری علاوه بر شناسایی مطالعه و پروژه‎های پیشگیرانه، می‎تواند حوزه‌های اطلاع‎رسانی، مستندسازی، آموزش و... را نیز در برگیرد.

هزینه‌کرد در حوزه پیشگیری برابر است با کاهش هزینه بخش‌های مقابله و بازسازی 

سمیعی با تاکید بر اهمیت جایگاه پیشگیری در مدیریت بحران خاطرنشان کرد: بی‎شک می‌توان با صرف هزینه‎ اندک در این حوزه، علاوه بر کاهش اثرات بلایای طبیعی از هزینه‎کرد سنگین در حوزه‎های مقابله، بازسازی و بازتوانی جلوگیری کرد.

وی در پایان اضافه کرد: انتظار می‌رود همه اعتبارات اختصاصی مرتبط با طرح‎های حوادثی در حداقل زمان ممکن و با پیگیری مجدانه دستگاه‎ها به بار نشیند.

استان گلستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 700 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و سالانه انواع بلایای طبیعی از جمله سیل در این استان روی می‎دهد.

انتهای پیام/83002/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول