اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور کرمان عنوان کرد

کاهش 57 درصدی تصادفات فوتی در کرمان

رئیس پلیس راهور استان کرمان از کاهش 57 درصدی سوانح رانندگی منجر به فوت در معابر درون شهری استان کرمان از ابتدای فروردین 92 تاکنون خبر داد.

کاهش 57 درصدی تصادفات فوتی در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس استان کرمان، مسعود غفوریان گفت: سوانح رانندگی منجر به فوت در معابر درون شهری استان کرمان از ابتدای فروردین 92 تاکنون 57 درصد کاهش یافت.

غفوریان افزود: این میزان کاهش در حالی صورت می‌گیرد که استان کرمان در ایام نوروز میزبان حضور هزاران مسافر و تردد حجم زیادی وسیله نقلیه غیر بومی بود که با حضور چشمگیر ماموران ترافیکی و اجرای طرح‌های ویژه شاهد این میزان کاهش بودیم.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست فروردین و ایام تعطیلات تصادفات شهری منجر به فوت 67 درصد کاهش یافت گفت: این موفقیت از همکاری تمام نهادها و سازمان‌های مرتبط در امر ترافیک و همچنین مساعدت هم استانی‌ها، مسافران و میهمانان گرامی سرچشمه می‌گیرد.

غفوریان فرهنگ‌سازی و آموزش صحیح قوانین راهنمایی و رانندگی را یکی از مؤثرترین راهکارها در کاهش حوادث ترافیکی برشمرد و تصریح کرد: بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در اطلاع‌رسانی وضعیت و شرایط ترافیک، تعیین مسیرهای مناسب و خطرات پیش رو می‌تواند گامی بزرگ در کاهش تصادفات باشد.

این مقام مسئول گفت: یکی از اصولی‌ترین مباحث کارشناسان و متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات، به کارگیری و توسعه ابزار الکترونیکی و ایجاد شهر الکترونیکی به منظور رفع نیاز شهروندان به صورت شبانه‌روزی بدون مراجعه از شهری به شهر دیگر است به گونه‌ای که می‌توان از تمام خدمات اجتماعی، اداری، اقتصادی و ... در بستر یک شبکه امن بهره‌مند شد.

وی خاطر نشان کرد: حذف سفرهای غیر ضروری، تغییر ساعت و مسیر پر تراکم ترافیکی، استفاده از تجهیزات فناوری اطلاعات و ارتباطات روز دنیا، اطلاع‌رسانی به موقع از طریق رسانه‌ها، اجتناب از تراکم و پرداخت هزینه‌های اضافی در سفر، کسب اطلاعات کافی در زمینه راه‌ها و مسیرهای بهتر و رعایت و احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی می‌توانند در کاهش تصادفات ،کاهش ترافیک و صرفه‌جویی در زمان و هزینه نقش ارزنده‌ای را ایفا کنند.

غفوریان بیان داشت: راننده خوب کسی است که در هر شرایطی اعم از بی‌توجهی رانندگان دیگر، شرایط جوی و یا وضعیت بد راه، همواره به گونه‌ای عمل کند که موقعیتی برای وقوع تصادف به وجود نیاورد.

انتهای پیام/2446/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول