اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‎دهد

نگرانی مردم و مسئولان از افزایش تصادفات رانندگی در گرگان + تصاویر

در اثر وقوع حوادث متعدد و ناگوار رانندگی در گرگان مردم و مسئولان شهر گرگان از وقوع چنین حوادثی که موجب از بین رفتن تعدادی از جوانان شده است، ابراز نگرانی می‎کنند.

نگرانی مردم و مسئولان از افزایش تصادفات رانندگی در گرگان + تصاویر

طی ماه‎های گذشته در شش ماهه دوم سال 1391 و روزهای گذشته مردم گرگان شاهد حوادث رانندگی ناگواری بودند که در سه فقره پنج نفر جان خود را از دست دادند و چندین نفر در این حوادث مصدوم و مجروح شدند.

موج عظیم حوادث رانندگی در گرگان و از بین رفتن جوانان

در آبانماه 1391 تصادفی بسیار ناگوار در محور نهارخوران گرگان رخ داد که در اثر این سانحه رانندگی خودرو آتش گرفته و سه دختر جوان که در خودروی زانتیا گیر کرده بودند قربانی آتش شدند و جان خود را از دست دادند.

پنج‌شنبه گذشته باز هم در محور نهارخوران گرگان خبرگزاری فارس با درج خبری مبنی بر حادثه رانندگی و جان سپردن یک نفر دیگر در نهارخوران گرگان خبر از حادثه ناگوار رانندگی داد که متاسفانه در این حادثه یک نفر جان خود را از دست داد و سه نفر دیگر مجروح شده و به بیمارستان منتقل شدند.

در فردای آن روز یعنی در ساعت‎های تعطیل چهارمین جمعه از سال 1391 خبر دیگری منتشر شد با عنوان تصادف پژو و پراید 3 مجروح در گرگان بر جای گذاشت که در این حادثه حال یکی از مجروحان وخیم گزارش شده که امروز شنیده‎ها حاکی از این بود که آن فرد جان خود را از دست داد که این حوادث و حوادث مشابه دیگری که رخ داد و شاید به مراتب با خسارت‎های کمتری روبرو بود ولی امکان داشت آن حوادث رانندگی هم موجب درج خبرهای ناگوارتری باشد؛ موج عظیمی از نگرانی را در سطح شهر و بین مردم ایجاد کرد.

 

تصادف پژو و پراید 3 مجروح در گرگان بر جای گذاشت

تصادف پژو و پراید 3 مجروح در گرگان بر جای گذاشت

تصادف پژو و پراید 3 مجروح در گرگان بر جای گذاشت

تصادف پژو و پراید 3 مجروح در گرگان بر جای گذاشت

حادثه رانندگی و جان سپردن یک نفر دیگر در نهارخوران گرگان

حادثه رانندگی و جان سپردن یک نفر دیگر در نهارخوران گرگان

حادثه رانندگی و جان سپردن یک نفر دیگر در نهارخوران گرگان

حادثه رانندگی و جان سپردن یک نفر دیگر در نهارخوران گرگان

حادثه رانندگی و جان سپردن یک نفر دیگر در نهارخوران گرگان

حادثه رانندگی و جان سپردن یک نفر دیگر در نهارخوران گرگان

 

حوادث رانندگی در نهارخوران چندین سال است که رخ می‎دهد اما مسئولان به فکر نیستند

مرتضی غلامی یکی از شهروندان و شاهدان حادثه رانندگی در محور نهارخوران اظهار داشت: حوادث از این دست بار اول نیست که در این محور رخ می‎دهد و موجب مرگ جوانی می‎شود که خانواده در انتظار بازگشت او هستند اما او در اثر یک سهل‌انگاری و انجام تفریح بی‎فایده و زودگذر هیچ‎گاه به منزل باز نمی‎گردد.

غلامی گفت: در طول این چند سال که من در این نقطه از شهر زندگی می‎کنم هر چند ماه یک‎بار این حوادث را می‎بینم و حتی نگران این هستم که پسر خودم که در سن جوانی قرار دارد در اثر سهل‌انگاری خود یا دیگران که موجب بروز چنین حوادثی می‎شوند، آسیب نبیند.

علی ایزد یکی از کسانی است که هر پنج‎شنبه در محور نهارخوران به ورزش پیاده‎روی می‎رود، در این خصوص در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: نمی‎دانم چرا همیشه باید اتفاقی بیافتد تا مسئولان چاره‎ای بیاندیشند اما نکته جالب این است که با اینکه در این چند سال و به خصوص در این چند ماه که شاهد سه حادثه خیلی دلخراش و ناراحت‌کننده بودیم چرا مسئولان کاری نمی‎کنند تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

این موضوع و احساس نگرانی مردم و بروز اعتراضات در زیر پوست شهر موجب عکس‎العمل و ابراز نگرانی شورای اسلامی شهر گرگان به عنوان نماینده مردم در پارلمان شهری در نخستین جلسه کاری و صحن علنی شورا پس از وقوع این حوادث شد.

مردم خواستار حل معضل حوادث رانندگی در گرگان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان که در پانصد و هفتمین جلسه صحن علنی شورا در غیاب حبیب‎الله قلیشلی رئیس شورای اسلامی شهر ریاست جلسه را به عهده داشت در ابتدای جلسه اظهار داشت: حوادث اخیر رانندگی که یکی از این حوادث منجر به فوت یکی از همشهریان هم شده است در سطح شهر برای مردم نگرانی‎هایی را ایجاد کرده که نیاز است که در راستای حل این معضل راهکارهایی اندیشیده شود.

عبدالرضا چراغعلی بیان کرد: از همان دقایق اولیه وقوع حادثه رانندگی در محور نهارخوران گرگان، تماس‎های زیادی از جانب مردم با اعضای شورای شهر برقرار شد که خواستار اقدام‎های مناسب در خصوص جلوگیری و حل این معضل بزرگ که در حال آسیب زدن به جان و مال مردم است، شدند.

وی اذعان داشت: چنین حوادثی مردم را آزرده خاطر و نگران می‎کند که حتی موجب شده تا دو تن از قاضی‎های با سابقه شهر با بنده تماس گرفته و اعلام کردند این موضوع از نظر حقوقی قابل پیگیری و بررسی است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان افزود: در خصوص فرهنگ‎ رانندگی در شهر و احترام به قوانین و مقررات باید برنامه‎ای را به صورت جدی در دستور کار قرار دهیم.

چراغعلی گفت: با توجه به اینکه در ایامی از سال قرار داریم که پیش‎بینی می‎شود استفاده مردم از محور نهارخوران دوچندان خواهد شد و باید به طور جدی راهکارهایی را در این خصوص در نظر گرفت.

امور ترافیکی در شورای ترافیکی مصوب و شهرداری و شورای شهر مجری هستند

عضو دیگر شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به این موضوع که امورات ترافیکی شهر در شورای ترافیک استان و شهرستان مصوب می‎شود، افزود: شورای شهر و شهرداری مجری و کننده کار است و در واقع مصوبات شورای ترافیک استان و شهرستان را اجرا می‎کند.

علی کلاتی بیان کرد: فرماندار قبلی به طور کل با نصب سرعت‎گیر در سطح شهر مخالف بود که خوشبختانه فرماندار فعلی در این بحث مشکلاتی را ندارد که البته فرماندار وقت دلایل خاص خود را داشت که نصب سرعت‎گیر در سطح شهر نیز موضوعی است که می‎تواند موضوع بحث قرار گیرد و بررسی شود.

نصب دوربین‎های کنترل سرعت در محورهای حادثه‌ساز بررسی شود

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان در این خصوص اظهار داشت: به واسطه اینکه محل سکونت من در خیابان ولیعصر (عج) گرگان قرار دارد در بسیاری از ایام و ساعات آخر شب مشاهده می‌کنم که برخی با سرعت زیاد در این خیابان حرکت کرده و در اصطلاح عامیانه با یکدیگر کورس می‎گذارند که متاسفانه در برخی اوقات موجب می‎شود تا شاهد بروز چنین حوادث ناگواری باشیم.

مصطفی سبطی ادامه داد: این افراد به طور معمول افرادی هستند که از مشروبات الکلی و موادمخدر استفاده کرده که موجب بروز خطر و مشکل برای خود و دیگران هستند.

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان تاکید کرد: در جلساتی متعددی که توسط متولیان و مسئولان این امر برگزار شد این موضوع مطرح و بیان شد که در این خصوص نمی‎شود تعداد زیادی از نیروهای پلیس و راهنمایی‎ و ‎رانندگی را در مسیر مستقر کرد تا مانع از این اتفاق‎ها شوند.

سبطی خاطرنشان کرد: بنابراین پیشنهاد بنده این است که موضوع نصب دوربین‎های کنترل سرعت در محورهای حادثه‌ساز شهر مورد برسی قرار گیرد و با انجام مراحل کارشناسی به فوریت به مسئولین ارجاع تا تمهیدات لازم اندیشیده شود.

فرهنگ‌سازی و احداث پیست اتومبیل‌رانی تنها راه حل معضل حوادث رانندگی در گرگان است

نماینده شورای اسلامی شهر گرگان در شورای ترافیک شهرستان گرگان بیان کرد: شش سال پیش قرار بود پیست اتومبیل‌رانی در شهر گرگان راه‎اندازی شود تا جوانان در آنجا تخلیه شوند و چنین مسائلی در سطح شهر بروز نکند تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم ولی متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

 وی اظهار داشت: با نصب دوربین کنترل سرعت و سرعت‎گیر نمی‎توان جلوی این حوادث را گرفت زیرا وقتی رانند‎ه‎ای با 170 کیلومتر در ساعت در حال حرکت است و حالت عادی ندارد سرعت‎گیر و دوربین کنترل سرعت هم نمی‎تواند جلوی او را بگیرد.

وی راه‌حل این مشکل را فرهنگ‌سازی و احداث پیست اتومبیل‌رانی دانست و بیان کرد امیدوارم با اجرای برنامه‎های مناسب دیگر شاهد این حوادث نباشیم.

جلسه آینده شورای ترافیک گرگان در شورای اسلامی شهر گرگان برگزار می‎شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با طرح پیشنهادی بیان کرد: پیشنهاد می‎کنم با توجه به اهمیت این موضوع جلسه ویژه‎ای در کمیسیون فرهنگی و کمیسیون عمران با حضور مسئولان و کارشناسان برگزار شود تا شورای اسلامی شهر در رفع و حل این مشکل سهمی را داشته باشد که با موافقت تمامی اعضای شورا مقرر شد با هماهنگی و رایزنی‎های حسین ربیعی به عنوان نماینده شورای اسلامی شهر در شورای ترافیک گرگان جلسه آینده شورای ترافیک شهرستان گرگان در کمیسیون عمرانی شورا با حضور مسئولان و کارشناسان برای بررسی و ارائه راهکارهای مناسب تشکیل شود.

انتهای پیام/83004/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول