اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌در نشست دانشجویی مطرح شد‌‌

متکی: خروجی 2 ائتلاف اصولگرا تا 15 اردیبهشت اعلام می‌شود

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری گفت: خروجی دو ائتلاف اصولگرا تا 15 اردیبهشت اعلام می‌شود.

متکی: خروجی 2 ائتلاف اصولگرا تا 15 اردیبهشت اعلام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، منوچهر متکی بعد از ظهر امروز ‌با حضور در دومین نشست دانشجویی با موضوع «انتخابات» که در پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث برگزار شد با اشاره به اینکه امسال رویش در بحث کاندیداها خوب بوده است، اظهار داشت: هر جریان سیاسی وقتی تعداد نامزدهای آن جریان زیاد باشد به صرافت می‌افتد که بحث ائتلاف‌های جریان را بیابد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ‌این بحث در بین نیروهای ارزشی و اصولگرا نیز مطرح شد و همانگونه که مطرح است ائتلاف 3 و 5 نفره در این راستا شکل گرفت.

* دو خروجی از دو ائتلاف اصولگرا

وی در ادامه افزود: براساس توافقات نانوشته و مذاکرات انجام شده مقرر خواهد بود که تا قبل از ثبت‌نام از این دو مجموعه که 8 نفر هستند دو خروجی داشته باشیم و این خروجی براساس مقبولیت و براساس نظرسنجی که صورت می‌گیرد، خواهد بود.

متکی عنوان کرد:‌ کسی خروجی ائتلاف 5 نفره است که از مقبولیت بیشتر و رأی‌آوری بیشتری برخوردار باشد و خروجی ائتلاف 3 نفره است که احتمالاً همین شرایط را داشته باشد چرا که شرایط آنها مربوط به ائتلاف خودشان است.

* اعلام تنها خروجی 2 ائتلاف اصولگرا تا 15 اردیبهشت

نماینده دوره‌های اول و هفتم مجلس شورای اسلامی با اشاره به خروجی پایانی ائتلاف‌های اصولگرا تصریح کرد: در ائتلاف 5 نفره مقرر شد از 15 اردیبهشت‌ماه از مجموعه 2 گروه ائتلاف جداگانه اصولگرا یک نفر خروجی اعلام شود و بقیه تا زمان انتخابات می‌مانند و ادامه می‌دهند.

* معکوس کردن سفر افراد از دورترین نقاط به پایتخت هدف اصلی سفرهای استانی

منوچهر متکی در ادامه فلسفه سفرهای استانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: فلسفه سفرهای استانی رفتن عالی‌ترین مقامات کشور به میان مردم است معکوس کردن این روند که کسی از دورترین نقاط کشور باید حتماً به پایتخت مراجعه کند از جمله فلسفه‌ها و موفقیت‌های سفرهای استانی است.

وزیر امور خارجه دولت نهم تأکید کرد: اما اینکه در این سفرها جایگزین برنامه‌ها و اعتبارات بودجه 5 ساله صورت نگیرد باید در یک کنکاشی به آن پرداخته شود. اینها موضوعاتی است که نیازمند اصلاحات آنها هستیم.

* یارانه‌ها باید به روند خود باقی بماند

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ارتباط با پرداخت یارانه‌ها عنوان کرد: به اعتقاد من یارانه‌ها به میزانی که تعیین شده است به روند خود باقی بماند آنچه درآمدهای حاصل از فعالیت‌های اقتصادی کشور است برای مردم غیور ایران اسلامی است. شما می‌توانید در ساده‌‌ترین روش به مردم بپردازید و یا اینکه طراحی کنید این حق مردم در قالبی برای آنها افزایش درآمد داشته باشد و امکانات جدیدی برای آنها به وجود آورد.

* تصمیمات کشور نباید عاملی برای تنش و نزاع باشد

وی در ادامه با تأکید بر همفکری دولت و مجلس خاطرنشان کرد: باید توجه به این نکته داشت که دولت و مجلس در یک همفکری، هماهنگی با هدف‌گیری منافع مردم به یک تفاهم برسند و تصمیمات کشور نباید عاملی برای تنش و نزاع شود.

متکی با تأکید براینکه کشور باید با هماهنگی و هم‌افزایی پیش رود، تصریح کرد: وقتی رئیس دو قوه با هم جدل می‌کنند مهم نیست که تلقی ذهن مردم این است که حق با چه فردی است مهم این است که جایگاه این دو قوه در ذهن مردم کاهش می‌یابد.

* رشوه و بروکراسی پیچیده حاصل اختلاف‌ نظرها است‌

وزیر امور خارجه دولت نهم با اشاره به پیامدهای نزاع مسئولان با یکدیگر تأکید کرد: پیامد دیگر آن این است که بقیه افراد می‌گویند حالا که در آن بالا بالاها اینگونه تعامل می‌کنند ما نیز در این پایین‌ها کار خودمان را بکنیم و عواملی همچون رشوه، بروکراسی پیچیده و غیره پدید می‌آید.

* سیاست خارجی؛ حرف خوب زدن و خوب حرف زدن است

منوچهر متکی با تأکید بر اینکه سیاست خارجی به معنای حرف خوب زدن به اضافه خوب حرف زدن است، گفت: ما به واسطه انقلاب اسلامی در حوزه روابط خارجی حرف خوب فراوانی داریم اما گاهی اگر حرف خوب را نزنیم هزینه برای کشور ایجاد می‌کنیم.

وزیر امور خارجه دولت‌های نهم و دهم موضوع هولوکاست که از سوی محمود احمدی‌نژاد مطرح شد را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: روز نخستی که آقای احمدی‌نژاد بحث هولوکاست را مطرح کردند بنده ساعت یک صبح به دفتر ایشان مراجعه کردم. گفتم یک بحث، بحث موضع است و یک بحث چگونگی بحث موضع است. ما مواضع درست را اگر به گونه‌ای مطرح کنیم که هزینه برای کشور داشته باشد باید در آن تدبیر کنیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: احمدی‌نژاد کار سیاست خارجی سیاسی نکرده بود و انتظار هم نداریم که یک رئیس جمهور حتماً کار سیاست خارجی کرده باشد.

انتهای پیام/2462/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول