اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آستارا خبر داد

ثبت‌نام 573 نفر در شوراهای اسلامی آستارا

فرماندار آستارا از ثبت‌نام 573 نفر تا پایان مهلت نام‌نویسی داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستای این شهرستان خبر داد.

ثبت‌نام 573 نفر در شوراهای اسلامی آستارا

کیوان اسدپور لحظاتی قبل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به تعداد ثبت‌نام کنندگان در شوراهای اسلامی شهر و روستای این شهرستان مرزی، اظهار کرد: تا ساعت 24 شب گذشته که مهلت نام‌نویسی داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستای این شهرستان به پایان رسید، تعداد 573 نفر در آستارا برای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا ثبت‌نام کردند.

این مسئول اضافه کرد: از تعداد افراد ثبت‌نام شده، 561 نفر مرد و 12 نفر زن هستند.

فرماندار آستارا، نام‌نویسی 114 نفر را در شهر آستارا و لوندویل و 459 نفر در بخش مرکزی و لوندویل ذکر کرد.

وی با بیان اینکه زمان نام‌نویسی داوطلبان به پایان رسیده است، تصریح کرد: پس از پایان ثبت‌نام 10 روز فرصت اخذ استعلام از مراجع چهارگانه است.

اسدپور، با تصریح بر اینکه داوطلبان قانون را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: نامزدهای انتخاباتی در این مدت از تبلیغات زودهنگام خودداری کنند.

وی، مجموع منتخبان اصلی و علی‌البدل شوراهای شهر و روستای آستارا را 255 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، 156 نفر به عنوان اعضای اصلی و 99 نفر نیز اعضای علی‌البدل انتخاب می‌شوند.

فرماندار آستارا با بیان اینکه سوابق داوطلبان توسط مراجع قانونی در حال بررسی است، یادآور شد: از 12 تا 18 اردیبهشت جاری به صلاحیت داوطلبان در هیئت اجرایی شهرستان رسیدگی می‌شود.

وی ادامه داد: در مورخه 28 اردیبهشت جاری ابلاغ مراتب تایید یا رد صلاحیت به داوطلبان پس از دریافت نظر هیئت نظارت آستارا توسط فرمانداری این شهرستان انجام می‌شود.

به گزارش فارس، مجموع روستاهای آستارا 44 روستا است که از این تعداد 30 روستا از بخش مرکزی و 14 روستا از بخش لوندویل هستند.

38 روستا با سه نفر عضو اصلی و دو نفر عضو علی‌البدل و شش روستا نیز با پنج نفر اعضای اصلی و سه نفر اعضای علی‌البدل هستند.مجموع اعضای اصلی شوراهای اسلامی روستای آستارا تعداد 144 نفر و مجموع اعضای علی‌البدل نیز 94 نفر هستند که در مجموع 238 نفر را شامل می‌شود.

در شهر آستارا نیز هفت نفر به عنوان اعضای اصلی و سه نفر اعضای علی‌البدل انتخاب می‌شوند.در شهر لوندویل نیز پنج نفر به عنوان اعضای اصلی و دو نفر اعضای علی‌البدل انتخاب می‌شوند.

ا‌نتهای پیام/84001/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول