اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه یاسوج:

برگزاری همایش «پد خندق» منحصر به یاسوج نباشد

معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج گفت: یادواره و همایش پد خندق باید در همه شهرستان‌ها به ویژه شهرستان‌هایی که بیشترین شهید را در این عملیات داده‌اند، برگزار شود و اینگونه نباشد که تنها در مرکز استان چنین برنامه‌هایی اجرا شود.

برگزاری همایش «پد خندق» منحصر به یاسوج نباشد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام امرالله اندرزیان صبح امروز در جمع اعضای کمیته برگزاری حماسه «پد خندق» اظهار کرد: اهمیت این حماسه بزرگ معنوی و الهی بر کسی پوشیده نیست و آنچه مهم است برگزاری آبرومند، باشکوه و تأثیرگذار این روز مهم است.

معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج با اشاره به برخی مناسبت‌های پیرامونی این حماسه از جمله انتخابات، هفته دفاع مقدس، هفت تیر و مناسبت‌هایی از این دست افزود: نباید دیگر برنامه‌ها و مناسبت‌ها روز چهار تیرماه را که به نام دلاوری‌های رزمندگان لر زبان کهگیلویه و بویراحمدی در تاریخ ماندگار شده، تحت‌الشعاع قرار دهند.

اندرزیان ادامه داد:‌ همچنین لازم است در برگزاری یادواره‌ها و همایشی که به مناسبت حماسه «پد خندق» برگزار می‌شود، به سایر عملیات افتخارآمیزی چون والفجر 8 و بیت‌المقدس 2 که این استان نقش ممتازی داشته است نیز پرداخته شود.

این استاد دانشگاه با تأکید بر لزوم اثرگذاری برنامه‌های معنوی در رفتار و فرهنگ آحاد جامعه از جمله خود مدیران، تصریح کرد: اکنون در عروسی‌های ما 15 گناه مسلم و بزرگ انجام می‌شود که هیچ سنخیتی با اسلام و فرهنگ اسلامی ندارد.

معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج با بیان اینکه باید سبک زندگی خود را تغییر دهیم، اضافه کرد: برخی برنامه‌ها و کارهای ما برنامه‌های معنوی این‌چنینی را تحت تأثیر قرار می‌دهد که همین سبک برگزاری عروسی‌ها و عزاداری‌ها نمونه‌ای از این دست است.

اندرزیان عنوان کرد: باید به سمتی برویم که فرهنگ ایثار و شهادت ملکه ذهن و آمیخته با رفتار و گفتار ما باشد و همچنین تلاش کنیم که چنین برنامه‌هایی با رویکرد فرهنگ‌سازی معنوی و اثرگذاری بر برخی رفتارها و فرهنگ‌های غلط آمیخته با گناه و معصیت انجام شود.

 وی گفت: یادواره و همایش «پد خندق» باید در همه شهرستان‌ها به ویژه شهرستان‌هایی که بیشترین شهید را در این عملیات داده‌اند و نقش و سهم بیشتری دارند نیز برگزار شود و اینگونه نباشد که تنها در مرکز استان چنین برنامه‌هایی اجرا شود.

انتهای پیام/82005/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول