اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معرفی آثار برتر صورت گرفت

برگزاری جشنواره متون ادبی خلیج فارس در جیرفت

نخستین جشنواره موضوعی متون ادبی خلیج فارس با معرفی برترین‌ها در شهرستان جیرفت برگزار شد.

برگزاری جشنواره متون ادبی خلیج فارس در جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، محمود معناصری معاون برنامه‌ریزی فرماندار جیرفت یکشنبه شب در آیین برگزاری جشنواره موضوعی متون ادبی خلیج فارس در این شهرستان اظهار داشت: خلیج فارس سرشار از منابع نفت و گاز است و مهم‌ترین دلیلی که این منطقه مورد یورش استعمارگران به ویژه آمریکا قرار گرفته است، انرژی است.

وی افزود: بسیاری از کشورهای استعمارگر در طول تاریخ همیشه در خلیج فارس حضور داشتند، اما آنچه در دهه‌های اخیر اهمیت دارد اینکه آمریکایی‌ها با ترفندهای مختلف به دنبال این بودند که در خلیج فارس حضور داشته باشند.

معناصری تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی ایران را ضد اعراب می‌دانستند و بعد از انقلاب کشورهای عربی را علیه ایران همراه کردند، بعد از انقلاب از منافعی که در این منطقه داشتند، ناامید شدند و جنگ عراق علیه ایران راه انداختند که اهمیت نخست را برای آنها خلیج فارس داشت.

وی خاطر نشان کرد: با حمله عراق به کویت و بعد طرفداری از کویت وقتی نتوانستند، ایران را شکست دهند، به عراق به بهانه داشتن، سلاح‌های شیمیایی و اتمی حمله کردند و به دنبال اهداف خود در منطقه بودند و همه این موارد فقط به دلیل منافع آمریکا در خلیج فارس بود.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار جیرفت گفت: ناوهای آمریکایی برای ایجاد ایران هراسی در منطقه حضور دارند تا به کشورهای عربی القا کنند که اگر ما در منطقه نباشیم، ایران به شما حمله می‌کند و تمام خلیج فارس را از شما می‌گیرد.

معناصری با بیان اینکه دشمنان هیچ وقت نمی‌توانند با بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کوچکترین ضربه‌ای به خلیج فارس بزنند، اذعان داشت: ما باید به فرزندان خود بیاموزیم که خلیج فارس بخشی از وجود ما است و برای حفظ آن خون‌ها داده‌ایم و باز هم در این راه خون می‌دهیم.

به گزارش فارس، در این آیین علیجان سلیمانی از شهرستان جیرفت، بتول سیدی از خراسان رضوی و ابراهیم عبداللهی از جیرفت به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم این جشنواره معرفی شدند.

انتهای پیام/80002/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول