اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری آیین اختتامیه

برگزیدگان جشنواره «واژگان راز» مشخص شدند

در آیینی با حضور مدیران و مسئولان فرهنگی فارس برگزیدگان نخستین جشنواره استانی داستان کوتاه واژگان راز معرفی شدند.

برگزیدگان جشنواره «واژگان راز» مشخص شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، دبیر جشنواره استانی داستان کوتاه واژگان راز اظهار داشت: 355 اثر از سراسر این استان به دبیرخانه جشنواره رسید که نام هنرمندان بزرگ فارس نیز در این میان به چشم می‌خورد.

میثم محمدی افزود: موفقیت و استقبال از این جشنواره به حدی بود که 103 اثر از استان‌های دیگر نیز به دبیرخانه جشنواره رسید که به دلیل استانی بودن جشنواره واژگان راز، از رسیدن مرحله داوری بازماندند.

وی اضافه کرد: به دلیل کیفیت آثار برگزیدگان (به جز در دو بخش اصلی داستان کوتاه و داستانک)، در بخش‌های زبان و نثر داستانی، روایت داستانی، داستان‌های بومی، داستان‌های طنز، داستان انقلاب و عاشورایی دو نفر شایسته تقدیر و برگزیده اعلام شدند.

محمدی تصریح کرد: با احتساب برگزیدگان هر رشته، از 20 اثر این جشنواره تقدیر شد و 40 اثر برتر این جشنواره نیز به زیور طبع آراسته می‌شود.

به گفته دبیر جشنواره استانی داستان کوتاه واژگان راز، در بخش داستانک داستان «ویار» اثر سارا صحت، داستان «یک قدم» اثر معصومه کلانتری و داستان «بنام بابا» اثر نگار دهقانی مقام‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

این مسئول ابراز داشت: در بخش داستان کوتاه نیز داستان «آقای دال» اثر زهرا حسن‌زاده، داستان «تایو» اثر رضا بهاری‌زاده و داستان «دو اثر» سیروس جمشیدی اول تا سوم شدند.

محمدی اضافه کرد: در بخش داستانک داستان «بازگشت» اثر فاطمه باقریان و در بخش داستان کوتاه داستان «ما نظامی نیستیم» اثر سمیرا مهدی یار شایسته تقدیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش زبان و نثر داستانی نیز داستان «ماهی‌ها» اثر همایون نوری پناه تقدیر و داستان «باد وحشی» اثر محمدرضا پیران به عنوان اثر برگزیده معرفی شد.

دبیر جشنواره استانی داستان کوتاه واژگان راز افزود: در بخش روایت داستانی، «منسوخ» اثر محمد جوانبخت تقدیر و داستان «هنوز هم باد می‌آید» اثر علی کلانتری فرد جایگاه برگزیده را به خود اختصاص دادند.

این مسئول اضافه کرد: در بخش داستان‌های بومی داستان «تقاص» اثر حسین محمدی و داستان «توی گوشم هق هق می‌کند» اثر اعظم سبحانیان به ترتیب تقدیر و برگزیده معرفی شدند.

وی ادامه داد: در بخش داستان‌های طنز نیز احسان عبدلی با داستان «املای خط اول» تقدیر و فاطمه عباس پور با داستان «عروسک زهرماری» برگزیده شدند.

به گفته دبیر جشنواره استانی داستان کوتاه واژگان راز، علی اکبر رحمتی با داستان «بلند بالا مثل سایه» و مهدی زارع با داستان «خلسه با طعم باروت» نیز شایسته تقدیر دانسته شده و مقام برگزیده بخش داستان انقلاب و عاشورایی را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/‌2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول