اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل:

خیرین 340 پروژه در اردبیل اجرا کردند/ 10 اردیبهشت پانزدهمین جشنواره خیرین برگزار می‌شود

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: خیرین داخلی و خارج از استان در سال‌های اخیر بیش از 340 پروژه آموزشی را اجرایی و به سرانجام رساندند.

خیرین 340 پروژه در اردبیل اجرا کردند/ 10 اردیبهشت پانزدهمین جشنواره خیرین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یاور وحدتی‌پور صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه و خبرنگاران در آستانه برگزاری پانزدهمین جشنواره خیرین در سالن اداره کل نوسازی مدارس اظهار داشت: 340 پروژه در قالب یک هزار و 385 کلاس درس توسط خیرین و افراد نیکوکار احداث شده و به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی از ساخت دو باب آموزشگاه شبانه‌روزی، پنج باب نماز‌خانه، دو باب کتابخانه به همت خیرین در یاری رساندن به نظام تعلیم و تربیت و ایجاد فضای با نشاط برای دانش‌آموزان خبر داد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل عنوان کرد: در حال حاضر 25 پروژه را نیز خیرین در قالب 104 کلاس درس در حال اجرا دارند که پیش‌بینی می‌شود در دو سال آینده این پروژه‌ها نیز به سرانجام برسد.

30 درصد خیرین را بانوان تشکیل می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وحدتی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به طور متوسط 30 درصد خیرین پر نام و نشان استان اردبیل را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: ما تاکنون 14 جشنواره استانی و منطقه‌ای را برگزار کردیم و پانزدهمین جشنواره را نیز از 26 فروردین ماه در حال اجرا داریم که تا 10 اردیبهشت ماه قرار است در تمام شهرستان‌ها و بخش‌ها برگزار شود.

این مسئول افزود: پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان به صورت جمع‌بندی شده در مرکز استان اردبیل روز 10 اردیبهشت ماه در نگارخانه خطایی اردبیل با حضور خیرین نام آشنای کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

عضو شورای آموزش و پرورش استان وجود خیرین و مشارکت آنها را در کار خداپسندانه ساخت مدرسه یک حرکت بی‌بدیل و بی‌نظیر در تاریخ این کشور توصیف کرد و یادآور شد: ما با تمام وجود و توانمان در خدمت خیرین هستیم چرا که معتقدیم توسعه فرهنگ مشارکت خیرین و احیای سنت حسنه احسانات فواید و ثمرات بسیاری را به همراه دارد.

وحدتی‌پور تصریح کرد: بزرگترین هدف در این راستا تکریم از انسان‌های آسمانی است تا از چهره‌های به نام همچون حسنعلی علیپور خیر نام آشنای کشور تجلیل و تکریم شود چرا که آنها دنیا و مادیات خود را برای ابدیت به معامله گذاشتند و کار ابدی کردند که نوعی وارستگی از دنیا و ظواهر آن است.

وی گفت: چنین حرکت خیر‌خواهانه از دست همه بر‌نمی‌آید چرا که با دست به جیب شدن، علیپور‌ها توانستند دنیای جاودانه‌ای را برای خود خلق کنند که در آن سخن از ملکوت است نه ملک ظاهری.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل متذکر شد: اگر مدرسه را محل عبادت و کار معلمی را کار عاشقانه بدانیم حرکتی که خیرین انجام دادند حرکت متعالی در مسیر عبودیت و عشق‌بازی با خداوند است که همه مادیات را کنار گذاشته و برای گذر از دنیای فانی تنها به آخرت خود فکر کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وحدتی‌پور در پایان سخنان خود جایگاه آسمانی بزرگ خیرین و نیک‌اندیشان را یادآور شد و اذعان داشت: هر چند هزینه ساخت یک مدرسه پنج کلاسه در ظاهر 500 میلیون تومان است اما این سرمایه‌های مادی برای خیرین ما در برابر خشنود کردن دل یک کودک فاقد مدرسه مناسب و آموزشگاه درخور و مرتب، پشیزی ارزش ندارد.

انتهای پیام/6200/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول