اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی:

نهادهای اجتماعی و آموزشی به فرهنگ قرآن روی بیاورند

مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: اگر تمام نهادهای اجتماعی و آموزشی با کمک خانواده‌ها به فرهنگ قرآنی روی بیاورند، می‌توان امیدوار بود انسان رشد یافته در مکتب قرآنی، ‌انسان کاملی تربیت شود.

نهادهای اجتماعی و آموزشی به فرهنگ قرآن روی بیاورند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدسعید سرابی ظهر امروز با بیان اینکه قرآن بزرگ‌ترین ثروت و گنج بی‌پایان است در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انسان قرآنی، به مسائل دنیوی توجهی ندارد چون با اعتقاد به روز قیامت و وجود حساب و کتاب برای اعمال انسان با ‌انرژی مضاعفی برای یک حیات پویا، زنده و جلب رضایت خداوند متعال عمل می‌کند.

وی با اشاره به نقش آموزش در نهادینه کردن قرآن، فعالیت کمیته امداد در امور فرهنگی را مثمرثمر خواند و افزود: اگر بتوانیم خانواده‌ها را نیز همراه این حرکت کنیم می‌توان به داشتن یک جامعه قرآنی امیدوار بود.

سرابی تاکید کرد: اگر تمام نهادهای اجتماعی و آموزشی با کمک خانواده‌ها به فرهنگ قرآنی روی بیاورند مسلما می‌توان امیدوار بود انسان رشد یافته در مکتب قرآنی، ‌انسان کاملی تربیت شود.

سرابی خاطرنشان کرد:‌ یکی از برنامه‌های دفتر توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان با قرآن است و امیدواریم کمیته امداد با این رویکرد اوقات فراغت غنی و پرباری را برای دانش‌آموزان زیر پوشش خود فراهم کند.

وی برای هرچه بهتر برگزار شدن مسابقات قرآنی در دوره‌های بعد کمیته امداد، اعلام آمادگی کرد و ادامه داد: برگزاری مسابقات فرهنگی در همه عرصه‌ها و به ویژه قرآن که از اهمیت خاصی برخوردار است و یک اقدام ترویجی و تبلیغی محسوب می‌شود که امیدواریم این فعالیت کمیته امداد مداوم و مستمر باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی تصریح کرد: کمیته امداد با برگزاری مسابقات قرآنی علاوه بر حمایت مالی، حمایت معنوی و فکری را آغاز کرده که این امر بسیار مهمی است و امیدواریم به تمام مجموعه‌های حمایتی دیگر همانند بهزیستی و خیریه‌ها هم تعمیم پیدا کند.

انتهای پیام/70003/ش‌20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول