اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اردیبهشت ماه سال جاری

چهارمین نمایشگاه رایانه در قزوین برگزار می‌شود

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان قزوین از برگزاری چهارمین نمایشگاه رایانه‌ای در اردیبهشت ماه سال جاری در قزوین خبر داد.

چهارمین نمایشگاه رایانه در قزوین برگزار می‌شود

حامد فتوحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: چهارمین نمایشگاه رایانه‌ای استان قزوین از هجدهم تا بیست و دوم اردیبهشت ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین برگزار می‌شود.

فتوحی با اشاره به افزایش مدت برگزاری نمایشگاه از سه روز در دوره‌های پیش به پنج روز در سال جاری، بیان کرد: با وجود اینکه نمایشگاه‌های رایانه معمولا در سطح استان‌ها برگزار می‌شوند، قزوین با دعوت از استان‌های مختلف و بهره‌مندی از ویژگی مجاورت با پایتخت توانسته است نمایشگاه را با حضور شرکت کنندگانی از استان قزوین و استان‌های تهران، اصفهان و تبریز برگزار کند.

فتوحی با بیان اینکه نمایشگاه یاد شده در مدت برگزاری، همه روزه از ساعت 16 تا 22 دایر است، افزود: تاکنون بخش زیادی از غرفه‌های نمایشگاه به متقاضیان اختصاص یافته است و دیگر متقاضیان نیز برای ثبت نام و دریافت غرفه می‌توانند به سایت این سازمان مراجعه کنند.

وی برگزاری این نمایشگاه را نشانگر ظرفیت‌ها و جایگاه بخش خصوصی استان در حوزه رایانه دانست و ادامه داد: امسال نیز همچون سال گذشته شرکت‌ها و فروشگاه‌های فعال در استان محصولات خود را در حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار به علاقه‌مندان عرضه می‌کنند.

این مسئول به حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه رایانه در نمایشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به قانون برنامه پنجم توسعه دستگاه‌هایی که وظایف مرتبط با خدمات الکترونیک را بر عهده دارند، طی نامه‌ای از سوی استانداری قزوین موظف به حضور در نمایشگاه و نمایش توانمندی‌های خود در این حوزه هستند.

فتوحی تصریح کرد: با رایزنی‌های انجام شده نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال نیز به صورت متمرکز با نمایشگاه رایانه‌ای استان برگزار می‌شود.

وی برگزاری بازی‌های استاندارد رایانه‌ای برای اقشار گوناگون را از دیگر بخش‌های این نمایشگاه عنوان و اذعان کرد: در کنار برگزاری نمایشگاه، همه روزه همایش‌های تخصصی با موضوعاتی نظیر مسائل امنیتی رایانه‌ای، مراکز داده و شبکه ملی اطلاعات در همان محل به اجرا در می‌آید.

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان یادآور شد: با هماهنگی‌های به عمل آمده امسال نیز گروه‌هایی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان برای بازدید از نمایشگاه در این محل حضور می‌یابند.

فتوحی گفت: از آنجا که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تنها رابط و نماینده بخش‌های خصوصی و دولتی محسوب می‌شود، موظف است ضمن ساماندهی این حوزه، میان فعالان عرصه فناوری اطلاعات و دستگاه‌های اجرایی برای دریافت خدمات ارتباط برقرار کند.

وی اذعان کرد: انجام درست این وظایف نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی استان و انسجام صنفی فعالان حوزه یاد شده است.

مسئول کمیسیون تدوین و بررسی مقررات سازمان صنفی رایانه‌ای کشور به مشکلات ارزی و ریالی پیش روی این حوزه اشاره کرد و افزود: مسئولان دولتی می‌توانند با اختصاص ردیف اعتباری ویژه برای حوزه یاد شده، بخشی از این مشکلات را برطرف کنند که در این راستا سیاست‌های مناسبی در قانون برنامه پنجم توسعه دیده شده است.

وی با اشاره به وجود دانشگاه‌ها و مراکز متعدد آموزش عالی در استان بیان کرد: برخی از دانشگاه‌های استان قزوین از استادان و افراد مطرح در سطح کشور برخوردار هستند که با عضویت افتخاری آنان در نظام صنفی رایانه‌ای استان از دانش و توان این افراد صاحب‌سبک در راستای رشد جایگاه استان در زمینه فناوری اطلاعات استفاده می‌شود.

این مسئول ادامه داد: علاوه بر این، دانشجویان این رشته‌ها نیز در نمایشگاه سال گذشته نام‌نویسی شدند تا پس از پایش اطلاعات هر یک از آنان، در حین برگزاری دوره‌های آموزشی، برای افزایش تجربه و کارآموزی به شرکت‌های خصوصی معرفی شوند.

انتهای پیام/77011/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول