اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه ابتدایی همدان خبر داد

برنامه‌ریزی برای اعزام سرباز معلم به همراه عشایر

رئیس گروه ابتدایی استان همدان گفت: در حال برنامه‌ریزی برای اعزام سرباز معلم به همراه عشایر در بحث سوادآموزی هستیم.

برنامه‌ریزی برای اعزام سرباز معلم به همراه عشایر

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا سهرابی بعدازظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش همدان اظهار کرد: عشایر در میانه اردیبهشت‌ماه به استان همدان وارد می‌شوند و این زمانی است که باید آموزش و پرورش و امور عشایری استان با هماهنگی یکدیگر نسبت به ایجاد زمینه برای ادامه تحصیل فرزندان عشایر در استان اقدام کنند.

وی ادامه داد: اقدامات مختلفی را برای جذب فرزندان عشایر برای تحصیل انجام دادیم که این امر تاکنون انجام شده و برای ادامه نیاز به برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری است.

*همدان معلم همراه با عشایر ندارد

رئیس گروه ابتدایی استان همدان در خصوص اعزام معلم همراه با عشایر تصریح کرد: این امر در استان همدان تاکنون انجام نشده است، اما در استان خوزستان 30 نفر به عنوان معلم همراه در عشایر هستند.

وی ادامه داد: در حال برنامه‌ریزی برای اعزام سرباز معلم به همراه عشایر در بحث سوادآموزی هستیم.

سهرابی خاطرنشان کرد: جمعیت در حال تحصیل عشایر در استان همدان 3 هزار و 450 نفر است که جمعیت 6 تا 11 سال آنها یک هزار و 200 نفر برآورد شده که در 72 سامانه استان همدان به صورت پراکنده مستقر می‌شوند.

کارشناس امور عشایری استان همدان نیز در ادامه این جلسه تأکید کرد: 5 هزار و 215 نفر زن و 3 هزار و 150 نفر مرد در جمعیت عشایری استان همدان بی‌سوادند که در گروه سنی 10 تا 44 سال 4 هزار و 363 نفر و در بین جمعیت شش تا 9 سال 896 نفر دختر و پسر بی‌سواد هستند.

امامعلی کرمی یادآور شد: نگرانی ما از این بابت است که با ادامه این روند هر سال به تعداد بزرگسالان بی‌سواد ما اضافه می‌شود.

وی در پایان با اعلام آمادگی در خصوص تحصیل فرزندان عشایر بدون هیچ دغدغه‌ای گفت: برای برنامه‌ریزی و پوشش هرچه بهتر آموزش و پرورش از فرزندان در سن تحصیل عشایر، تعداد لازم‌التعلیم‌ها و محل استقرار و زمان ورود عشایر را اعلام خواهیم کرد.

در ادامه جلسه با توجه به اینکه آمارهای اعلام شده از سوی هر دو اداره ضد و نقیض بود، بررسی دقیق و اعلام آماری مشخص از سوی هر دو اداره به جلسه آینده موکول شد.

انتهای پیام/89007/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول