اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا صورت می‌گیرد

سفر اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس به فارس

رئیس کمیته معدن مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی فردا به استان فارس سفر می‌کنند.

سفر اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس به فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی، داریوش اسماعیلی اظهار داشت: در این سفر اعضای کمیسیون به هفت تا 10 گروه تقسیم می‌شوند و در مراکز صنعتی و معدنی شهرستان‌های مختلف استان فارس و شهرستان شیراز حضور می‌یابند و مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی، مراکز صنعتی و معدنی را بررسی می‌کنند.

وی ادامه داد: در روز پایانی سفر (سه‌شنبه این هفته) با حضور استاندار فارس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای و فعالان اقتصادی این استان جلسه‌ای تشکیل می‌شود که نتایج بازدید از مراکز صنعتی و معدنی در این جلسه ارائه و مسائلی که در فارس قابل پیگیری است، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نایب رئیس مجمع نمایندگان فارس افزود: به دنبال حل مسائل مراکز صنعتی و معدنی فارس جلسه‌ای بعد از بازگشت کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به تهران در هفته‌های آتی با حضور مسئولان ارشد این استان، مسئولان کشوری و وزیران مربوطه برگزار می‌شود تا تصمیم‌گیری‌ها عملیاتی شود.

اسماعیلی با بیان اینکه فارس از قدیم قطب کشاورزی در کشور تلقی می‌شده اضافه کرد: اعتقاد داریم که جایگاه تولیدات کشاورزی این استان در کشور باید حفظ شود، اما ظرفیت صنعتی و معدنی موجود در فارس فراموش شده و یا به عبارتی مورد کم‌توجهی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه استان فارس همان‌طور که یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در کشور است می‌تواند قطب صنعت و معدن نیز باشد، خاطرنشان کرد: فارس مهمترین تولیدکننده منابع گاز در کشور است و این استان این ظرفیت را دارد که به عنوان منبع انرژی برای صنعت باشد.

نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: فارس دارای مواد معدنی از جمله سنگ، آهک، گچ و نمک با کیفیت فوق‌العاده‌ای است که مورد بی‌مهری قرار گرفته و صنایع معدنی وابسته به این مواد معدنی می‌تواند رشد و پیشرفت خوبی را در این استان داشته باشند.

اسماعیلی در پایان اظهار امیدواری کرد که با تلاش‌های بیشتر اداره کل صنعت معدن و تجارت فارس به سمت صنعتی شدن این استان حرکت کنیم.

انتهای پیام/2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول