اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ولایتی در جمع خبرنگاران:

انتخاب نهایی ائتلاف به نظرات مردم و علما بستگی دارد / در چارچوب قوانین مجلس عمل می‌کنیم

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به اینکه اصول‌گریان در صورت پیروزی در انتخابات در چارچوب قوانین مجلس عمل می‌کنند، گفت: انتخاب نهایی یک نفر از میان ائتلاف پیشرفت به نظرات مردم و علما بستگی دارد.

انتخاب نهایی ائتلاف به نظرات مردم و علما بستگی دارد / در چارچوب قوانین مجلس عمل می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان علی‌اکبر ولایتی ‌در جمع خبرنگاران درباره حضور دیگر اصولگرایان در ائتلاف پیشرفت اظهار کرد: در حال تلاش هستیم تا بقیه اصولگرایان نیز در حد امکان به این تصمیم جمعی بپیوندند و امید موفقیت در این مسئله را داریم.

وی افزود: لازم است یک نفر از اصولگرایان به میدان انتخابات ریاست‌جمهوری بیاید و بقیه نیز از وی حمایت کنند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل درباره چگونگی انتخاب یک نفر از میان این ائتلاف با بیان اینکه اقبال مردمی در این انتخاب بسیار مؤثر است، تصریح کرد: اقبال خواص و معدلی از نظرسنجی‌های علمی و نه نظرسازی از مردم، نظرات بزرگان و پیشوایان فکری جامعه مانندعلما، مراجع و مجموعه‌هایی مانند جامعه مدرسین و روحانیت در انتخاب نهایی کاندیدای اصولگرایان تأثیرگذار است.

وی درباره طرح‌ها و برنامه‌های ائتلافش برای آینده گفت: آنچه مسلم است این است که سیاست‌های کلی در چارچوب چشم‌انداز 20 ساله که تحت عنوان برنامه‌های پنج ساله تدوین شده، برنامه پنجم که اخیرا تصویب شده و بر اساس آن بودجه‌ها شکل می‌گیرد و تفسیری که رهبر معظم انقلاب از اصل 44 کردند از مبانی تصمیم‌گیری ما برای برنامه‌ریزی محسوب می‌شود.

*‌ دولت آینده خودسرانه عمل نمی‌کند

ولایتی تاکید کرد: آنچه مسلم است دولت آینده‌ای را که  تشکیل می‌دهیم خودسرانه عمل نمی‌کند بلکه بر اساس قوانین مجلس و در چارچوب برنامه پنجم تصویب شده عمل می‌کنیم.

وی ادامه داد: همچنین شکل‌دهی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران برگرفته از قانون اساسی، چشم‌انداز 20 ساله، سیاست‌های کلی برنامه‌های متوالی که در مجلس تصویب می‌شود و قواعد بودجه هدفمندی یارانه‌ها به شکلی که مجلس تصویب کرده است در برنامه آینده ما قرار دارد.

این کاندیدای ائتلاف پیشرفت تأکید کرد: در طرح هدفمندی یارانه‌ها 30 درصد بودجه هدفمندی مربوط به صنایع، 20 درصد اداری و 50 درصد کمک هزینه‌ به مردم است که متناسب با افزایش قیمت‌ها، تورم، بیکاری کاهش درآمد مردمی و بیکاری افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: نباید دولت آینده  خودسرانه و بدون در نظر گرفتن قوانین مجلس در زمینه هدفمندی یارانه‌ها اقدامی کند که از ادامه طرح به دلیل اختلال در بودجه باز بماند اما بدون تردید یارانه ها در چارچوب اصولی ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/63008/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول