اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف کاشان خبر داد

اجرای 50 طرح عمرانی در بقاع متبرکه کاشان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان از اجرای بیش از 50 طرح عمرانی در بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد.

اجرای 50 طرح عمرانی در بقاع متبرکه کاشان

حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: اجرای 9 طرح عمرانی آستان سلطان علی بن باقر(ع) در مشهد اردهال، بازسازی بقعه شاهزاده حسین در روستای جوینان، ساخت 300 سوئیت در بقعه ولی ابن موسی الکاظم(ع) در منطقه راوند، بازسازی بقعه حبیب بن موسی(ع) در کاشان، مرمت بقعه امامزاده یونس، ساخت مسجد، حسینیه و 14 زائرسرا در امامزاده نورالهدی، احداث آشپزخانه در امامزاده شاهسواران، ساخت و نصب ضریح امامزاده یوسف در روستای ون و امامزادگان طاهر و منصور در کاشان تعدادی از شاخص‌ترین این پرو‍‍‍ژه‌ها محسوب می‌شود.

وی بازسازی کامل بقعه شاهزاده حسین در روستای جوینان توسط یک فرد خیّر از اهالی این منطقه ساکن در تهران را یادآور شد و گفت: این طرح عمرانی  با 30 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

به گفته وی، پروژه عمرانی احداث 300 سوئیت در بقعه ولی ابن موسی الکاظم(ع) در منطقه راوند کاشان نیز توسط خیرین و از طریق درآمدهای نذورات این بقعه و واگذاری قبر در حال انجام است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان اتمام ساخت مسجد و حسینیه توسط یک خیّر با هزینه ای بالغ بر 2 میلیارد ریال طی سال گذشته در امامزاده نورالهدی را خاطرنشان کرد و گفت: این شخص خیّر در حال حاضر نیز پرو‍ژه ساخت 14 زائرسرا را به نیت 14 معصوم در این امامزاده را با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا دارد.

اسماعیل‌پور همچنین متذکر شد: برای احداث آشپزخانه در امامزاده شاهسواران نیز تاکنون 300 میلیون ریال هزینه شده است.

8 هزار امامزاده در کل کشور وجود دارد که از این تعداد حدود 800 امامزاده در استان اصفهان است و 456 امامزاده از این تعداد نیز سهم شهرستان کاشان است.

انتهای پیام/2406/خ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول