اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف تویسرکان خبر داد

بازدید 100 هزار مسافر از امامزاده‌ها و بقاع متبرکه تویسرکان

رئیس اوقاف و امور خیریه تویسرکان از بازدید بیش از 100 هزار مسافر و گردشگر از امامزاده‌ها و بقاع متبرکه شهرستان تویسرکان در تعطیلات نوروز خبر داد.

بازدید 100 هزار مسافر از امامزاده‌ها و بقاع متبرکه تویسرکان

حجت‌الاسلام احمد‌رضا خزائی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در تویسرکان، با اشاره به اینکه گردشگری مقوله‌ای ارزشمند برای رشد ارکان جامعه و نشاط و پویایی انسان است، اظهار داشت: گردشگری مذهبی یکی از انواع مختلف این صنعت به شمار می‌رود که در ایران اسلامی دارای جایگاه خوب و قدمت بالایی است.

وی با بیان اینکه شهرستان تویسرکان نیز دارای 42 امامزاده و بقعه متبرکه است، گفت: در حوزه گردشگری مذهبی تویسرکان کاملاً غنی و این بستر برای مسافران و گردشگران فراهم است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امامزاده‌ها و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شوند، تأکید کرد: این نهاد با کمک و هم‌یاری مردم نیک‌اندیش در راستای تحقق تأکیدات رهبری در استفاده از این منابع و ظرفیت‌های ارزشی دینی برنامه‌های خود را مدون کرده است.

وی بارگاه امامزاده‌ها و بقاع متبرکه را بهترین مکان برای کسب آرامش جوامع بشر عنوان و بیان کرد: در ایام نوروز سال جاری همه این مکان‌های مقدس در تویسرکان پذیرای مهمانان و گردشگران بودند.

خزائی آرامگاه حضرت حیقوق نبی(ع) را یکی از مراکز مذهبی که هر ساله مورد بازدید تعداد زیادی از مسافران و گردشگران قرار می‌گیرد، معرفی کرد و افزود: با تولد بهار برای تعطیلات برنامه متمرکز با اولویت موضوعات روز به منظور فرهنگسازی و آگاهی‌بخشی به گروه‌های هدف در این آرامگاه تعریف کردیم.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز امسال در جوار آرامگاه حیقوق نبی (ع) نمایشگاهی متشکل از سه غرفه فعال بود، اظهار داشت: غرفه «نقاشی بکشید و جایزه بگیرید» برای ایجاد نشاط و شادابی کودکان و نوجوانان، غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی و اعتقادی مختص به خواهران و برادران و خیمه معرفت در بازه زمانی نوروز ارائه خدمات‌ داشتند.

رئیس اوقاف و امور خیریه تویسرکان افزود: یک هزار و 100 کتاب داستان با موضوعات دینی و تاریخی از جمله کتاب معرفی حضرت حیقوق نبی(ع) به کودکان و نوجوانان که در مسابقه «نقاشی بکشید و جایزه بگیرید» شرکت کردند، هدیه داده شد.

وی به توزیع 110 فقره ادعیه جیبی مختلف بین زائران حیقوق(ع) اشاره کرد و ابراز داشت: صلوات شمار، لوازم‌التحریر، پازل‌های متناسب با رده سنی کودکان و سی‌دی قرآنی «آیه‌ها» به شرکت‌کنندگان در این مسابقه اهدا شد.

خزائی ایستگاه « بلوتوث خود را روشن کنید» را از دیگر اقدامات اوقاف و امور خیریه برشمرد و تصریح کرد: ایستگاه مورد نظر با هدف پاسخگویی به سئوالات و شبهات دینی مخاطبان به صورت شبانه‌روزی فعالیت داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در تعطیلات نوروز سال جاری بیش از 100 هزار مسافر و گردشگر از امامزاده‌ها و بقاع متبرکه شهرستان تویسرکان بازدید و زائر حرم کوی دوست شدند.

انتهای پیام/89010/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول