اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان شیلات خبر داد

رشد 15 درصدی تولید آبزیان در کشور

رئیس سازمان شیلات کشور از رشد 15 درصدی تولید آبزیان در کشور خبر داد.

رشد 15 درصدی تولید آبزیان در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، غلامرضا رازقی صبح امروز در بازدید از کشت و صنعت مغان اظهار کرد: پرورش و تولید میگو جزو برنامه‌های اساسی ماست که در استان‌های جنوبی و شمالی به صورت جدی آن را پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه استان گلستان سال گذشته در پرورش میگو موفقیت خوبی به دست آورده است، اضافه کرد: امسال ظرفیت ما در این زمینه قطعاً چند برابر افزایش می‌یابد.

این مسئول تاکید کرد: ‌در آب‌های داخلی با توجه به اینکه ظرفیت بالایی را داریم اولویت ما فعال‌سازی استخرهای دو منظوره و همچنین پرورش ماهی در قفس است چرا که آبزی‌پروری را در کنار کشاورزی باید توسعه داد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه از دانش، تحقیقات، علوم پژوهشی و فناوری‌های جدید در ارتقای تولید آبزیان بهره‌برداری اصولی می‌شود، گفت: از آب‌های پشت سد می‌توان بهترین بهره‌برداری را کرد که این امر مربوط به آب‌های ساحلی و همچنین داخلی است که در این باب پرورش ماهی در قفس جزو اولویت‌هایی بوده که در منابع آبی استان بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

رازقی با اشاره به اینکه همانند سال گذشته که رشد 15 درصدی را شاهد بودیم امسال رشد افزون‌تر در دستور کار قرار گرفته است، یادآور شد: هدف‌گذاری امسال ما تولید یک میلیون تن ماهیان سرد‌آبی و گرمابی است که نگاه جامع می‌طلبد در این زمینه هدف‌گذاری‌ها را درست و منطقی انجام دهیم.

*لرستان و کرمانشاه در اولویت ارتقای مدیریت قرار دارند

به گزارش فارس از اردبیل، رئیس سازمان شیلات در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اردبیل نخستین استان در کشور است که مدیریت آن در بخش شیلات ارتقا یافته به طوری که این پیشرفت را در افزایش ظرفیت تولید مناطق مختلف موثر می‌دانیم.

رازقی تصریح کرد: همچنان ارتقای مدیریت شیلات به اداره کل در استان‌های مختلف در دستور کار است؛ به طوری که پیش‌بینی شده است امسال سطح مدیریت شیلات دو استان لرستان و کرمانشاه ارتقا یابد.

*سرانه مصرف ماهی در کشور 10 کیلوگرم است

وی در خصوص سرانه مصرف ماهی در کشور نیز گفت: در سال‌های گذشته سرانه مصرف 8.3 کیلوگرم بود که در سال گذشته این رقم به 10 کیلوگرم رسید.

رئیس سازمان شیلات افزود: تا پایان برنامه پنجم تلاش می‌کنیم این میزان را به 15 کیلوگرم برسانیم هر چند که در افق برنامه این میزان 13 کیلوگرم در نظر گرفته شده است.

رازقی استاندارد جهانی را در این زمینه 17 کیلوگرم اعلام کرد و ادامه داد: بر اساس هدف‌گذاری تا چهار سال آینده می‌توانیم به میانگین جهانی برسیم و رشدی که امروز در این بخش شاهد هستیم در مقایسه با مصرف یک کیلوگرم مردم ایران در اوایل انقلاب بسیار چشمگیر و در حد قابل قبول است.

به گزارش فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان گفت: البته تولیدات ما نیز قابل قیاس با گذشته نیست و این رشد و تولید قطعاً زمینه‌ساز استقبال مردم در مصرف آبزیان شده است.

انتهای پیام/62001/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول