اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات گلستان:

شیلات از مزیت‌های مهم در توسعه گلستان و کاهش نرخ بیکاری است

مدیرکل شیلات استان گلستان گفت: شیلات از مزیت‌های مهم در توسعه استان و کاهش نرخ بیکاری است.

شیلات از مزیت‌های مهم در توسعه گلستان و کاهش نرخ بیکاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، علی‎اکبر پاسندی با بیان اینکه «سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» سال حضور جدی‌تر مردم در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی است، اظهار داشت: شیلات سهم قابل توجهی در «حماسه اقتصادی» خواهد داشت.

وی افزود: ابتکار رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در نامگذاری سال 1392 موجب برون‎رفت هوشمندانه از مشکلات و رسیدن به قله‎های افتخارآمیز است.

مدیرکل شیلات استان گلستان با بیان آمادگی شیلات گلستان برای ایجاد «حماسه اقتصادی»، به ظرفیت فوق‌العاده شیلات استان در این خصوص اشاره کرد و یادآور شد: ظرفیت‌های شیلات استان در زمینه‌های تکثیر و تولید ماهیان گرمابی، سردابی و میگو باید به طور کامل بالفعل شود که این مسئله نیازمند حمایت همه‌جانبه مسئولان و تلاش بیشتر همکاران شیلاتی و مردم است.

شیلات گلستان از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی حمایت ویژه می‎کند

پاسندی شیلات را از مزیت‌های مهم در توسعه استان و کاهش نرخ بیکاری عنوان کرد و گفت: باید با همت بیشتر و سرمایه‌گذاری در این بخش به اقتصاد استان رونق داد و اداره کل شیلات استان گلستان نیز آماده است که همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی حمایت ویژه کند.

مدیرکل شیلات استان گلستان افزود: پرورش ماهی قزل‌آلا پشت سد یکی از بزرگ‎ترین طرح‎های شیلاتی استان است که با هدف استفاده بهینه از توانمندی‎های بالقوه منابع آبی و افزایش میزان تولید ماهی در واحد سطح منابع آبی، ایجاد اشتغال برای افراد بومی و افزایش درآمد آنان انجام شده و در صورت اجرای کامل این طرح می‎توان شاهد رونق اقتصادی چشمگیری در سطح استان بود.

تولید 171 میگو در گمیشان به ارزش صادراتی 800 هزار دلار

پاسندی به ارزآوری میگو تولیدی در سایت گمیشان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 171 تن میگو در گمیشان تولید شده که ارزش صادراتی آن 800 هزار دلار بوده است.

وی افزود: این رقم در سال «حماسه اقتصادی» با توجه به افزایش ظرفیت تولید میگو رشد قابل توجهی داشته و ظرفیت تولید میگو در استان به چند برابر افزایش خواهد یافت.

مدیرکل شیلات گلستان در خصوص یکی دیگر از ظرفیت‎های بالقوه موجود در استان گفت: چاه‎های کشاورزی و استخرهای دو منظوره که با هماهنگی و مدیریت آب منطقه‎ای اداره می‎شود یکی دیگر از بسترهای مناسب افزایش تولید ماهی است که می‎تواند نقش بسزایی در تولید پروتئین ارگانیکی و بومی داشته باشد و بدینوسیله می‎توان ماهی کپور و آمور را در نیمه اول سال و ماهی قزل‎آلا را در نیمه دوم سال پرورش داد.

انتهای پیام/2307/و/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول