اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات مازندران خبر داد

گردش مالی 412 میلیارد تومانی شیلات مازندران

مدیرکل شیلات مازندران گفت: تولیدات شیلات مازندران در سال گذشته 412 میلیارد تومان گردش مالی داشته است.

گردش مالی 412 میلیارد تومانی شیلات مازندران

حسن حبیب‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابلسر اظهار کرد: امروزه بهره‌برداری از ظرفیت‌های شیلاتی به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه در کشور مطرح است.

وی افزود: استان مازندران با داشتن توانمندی‌های بالقوه و بالفعل در آب‌های داخلی به منظور توسعه فعالیت‌های آبزی‌پروری شامل 17هزار هکتار از آب‌بندان‌ها، رودخانه‌های مهم شیلاتی، چشمه‌ها و وجود مناطق کوهستانی و همچنین دمای مناسب در منطقه مرکزی استان فعالیت‌های شیلاتی استان را در جایگاه ویژه و ممتازی در سطح کشور از نظر تولید آبزی‌پروری قرارداده است.

حبیب‌نژاد یادآور شد: این توانمندی به نحوی است که شیلات مازندران در چند سال متوالی رتبه اول آبزی‌پروری و مقام دوم در تولید ماهیان سردآبی در کشور را به خود اختصاص داده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 2500 واحد آبزی‌پروری در بخش‌های مختلف پرورش ماهیان گرم آبی، سرد آبی، زینتی و خاویاری به تولید آبزیان پرورشی و عرضه آن به بازار فعالیت داشتند، گفت: در سال گذشته 45هزار و 910 تن ماهیان گرم آبی، 16هزار و 536 تن ماهی سردآبی، 127 تن ماهی خاویاری پرورشی و حدود 2.5 میلیون قطعه ماهیان زینتی در استان تولید شد.

وی همچنین از تکثیر 83 میلیون قطعه بچه ماهی پرورشی در استان خبر داد و افزود: گردش اقتصادی تولید آبزیان پرورشی در منابع آب‌های داخلی  در سال 1391 بیش از 4 هزار و 122 میلیارد ریال معادل 41 میلیارد و 220 میلیون تومان بوده است که نشان از جایگاه فعالیت‌های آبزی‌پروری در استان و کشور دارد.

مدیرکل شیلات مازندران با تاکید براینکه زمینه برای سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف آبزی‌پروری استان مناسب و مهیا است، تصریح کرد: با توجه به استقبال کشورهای همسایه از محصولات شیلاتی استان برنامه توسعه کیفی محصولات و نیز تسهیل در صادرات آبزیان از جمله برنامه‌های در دست اجرای شیلات استان است.

وی در پایان یادآور شد: درحال حاضر بیش از 6 هزار نفر به طور مستقیم در بخش‌های مختلف آبزی‌پروری مشغول فعالیت هستند.

انتهای‌ پیام/2296/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول