اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سیاهکل:

مهریه‌های سنگین تجرد جوانان را افزایش می‌دهد

امام جمعه سیاهکل گفت: تعیین مهریه‌های سنگین و جهیزیه‌های آنچنانی موجب تاخیر در ازدواج جوانان و افزایش تجردی آنها می‌شود.

مهریه‌های سنگین تجرد جوانان را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از سیاهکل، حجت‌الاسلام محمد شیدایی امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به بحث ازدواج و مهریه‌های سنگین، اظهار کرد: یکی از مشکلات ازدواج جوانان، تشریفات زاید بوده که جامعه به آن آلوده شده است.

وی تشریفات را موجب تٱخیر در ازدواج دانست و تصریح کرد: این امر در بسیاری از اوقات موجب می‌شود که پسر و دختر برای همیشه از ازدواج کردن و تشکیل خانواده محروم شوند.

خطیب جمعه سیاهکل، تشریفات دست و پا گیر را نظیر خریدهای سنگینی برای عروس و داماد، تهیه لباس، زر و زیور و ... عنوان کرد.

وی اذعان کرد: این تشریفات خریدهای غیر عاقلانه‌ای است که برای خانواده عروس و خانواده داماد صورت می‌گیرد و تهیه این ها گاهی برای حفظ آبروی دو خانواده انجام می‌شود.

شیدایی درباره مهریه، گفت: یکی دیگر از مشکلات بزرگ که موجب می‌شود ازدواج به تأخیر بیفتد و حتی گاهی به تجرد ماندن همیشگی جوانان منجر شود، مهریه‌ و جهیزیه‌های سنگین است.

وی با بیان اینکه اسلام حد اعتدال در مقدار مهریه را می‌پسندد، افزود: از جانب خدا به پیامبر (ص) وحی شده است که مهر زنان مؤمن را 500 درهم قرار بده و رسول خدا نیز به دستور پروردگار عمل کرد.

امام جمعه سیاهکل اضافه کرد: سنت پیامبر (ص) نیز بر همین اصل بود که اگر می‌خواست دخترانش را شوهر دهد، پانصد درهم را مهریه آنها قرار می‌داد، همانگونه که در مهریه حضرت زهرا (س) انجام داد.

شیدایی در ادامه با اشاره به دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران، یادآور شد: در دوم اردیبهشت‏ ماه 1358، امام خمینى(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامى رسماً در فرمانى به شوراى انقلاب تأسیس سپاه را با شرح وظیفه حفاظت و نگهبانى از دستاوردهاى انقلاب اعلام داشتند.

وی خاطرنشان کرد: سپاه در طول این سال‌ها نشان داده که حافظ و پاسدار خوبی برای ارزش‌های انقلاب و یاران وفاداری برای امام امت و رهبری عزیز انقلاب بوده است.

خطیب جمعه سیاهکل، با اشاره به حمله آمریکا به طبس در سال 58، عنوان کرد: پنجم اردیبهشت سالروز شکست نظامى آمریکا در صحراى طبس است و در این حمله نظامى، شیطان بزرگ با مفتضحانه‏ترین وضعى شکست خورد.

وی اذعان کرد: امدادهاى غیبى همواره پشت و پناه انقلاب و نظام جمهورى اسلامى بوده است، همان‏گونه که طبق فرموده امام (ره)، آن دانه‏هاى شن مأمور خداوند بودند، امدادهاى غیبى الهى با خنثى‏کردن عمل خصمانه‏ آمریکا بقا و استمرار انقلاب اسلامى را تضمین کرد.

شیدایی روز زمین پاک و سالروز تکریم مادران شهدا را گرامی نگه‌ داشت.

انتهای پیام/84002/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول