اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سلحشور در گفت‌وگو با فارس:

فقط استخوان‌ها را برداشته‌اند/ مناطق عملیاتی هنوز آغشته به خون، گوشت و پوست رزمنده‌هاست

یکی از مداحان اهل بیت کشور گفت: فقط استخوان‌ها را از زمین مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس برداشته‌اند ولی این خاک‌ها، هنوز به خون، گوشت و پوست رزمنده‌ها آغشته است.

فقط استخوان‌ها را برداشته‌اند/ مناطق عملیاتی هنوز آغشته به خون، گوشت و پوست رزمنده‌هاست

مهدی سلحشور در حاشیه بازدید از مناطق عملیاتی استان خوزستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام به نام حضرت زهرا (س) حساسیت ویژه‌ای داشتند و این نام گره‌گشای مشکلات بود.

وی با اشاره به اردوهای راهیان و اثرات آن در جامعه گفت: زمین خوزستان اثر وضعی دارد چه ما بخواهیم چه نخواهیم اصلا کسی راوی باشد یا نباشد مناطق عملیاتی تاثیر خود را می‌گذارد.

فقط استخوان‌ها را برداشته‌اند

به گفته این رزمنده دفاع مقدس، زمینی که با گوشت، پوست و استخوان پیکر مطهر رزمنده‌ها عجین شده است و وجب به وجبش خون بچه‌ها ریخته شده باید اثر وضعی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در کاروان‌های راهیان نور اثرات حضور در این سرزمین‌ها را می‌بینیم تصریح کرد: هر کسی به اینجا می‌آید پایش که به این خاک برسد این اثر پذیری را در او ایجاد می‌شود و آثار این حضور را در جوانان بیشتر می‌بینیم.

سلحشور با بیان این مطلب که شلمچه با پیکر بچه‌ها عجین شده است متذکر شد: از این منطقه، فقط استخوان‌ها را برداشته‌اند ولی این خاک هنوز به خون، گوشت و پوست رزمنده‌ها آغشته است.

*حال و هوای رزمنده‌ها در فاطمیه

وی یادآور شد: نسیمی که از این خاک بلند می‌شود و به مشام ما می‌رسد ناخودآگاه تاثیر خودش را می‌گذارد که الحمدالله جوانان می‌آیند، تاثیر را می‌گیرند و به شهرهای خود باز می گردند.

سلحشور با اشاره به این مطلب که خودمان هم باید یکی دو بار در سال به این مناطق بیاییم تصریح کرد:

در زمان دفاع مقدس یادم می‌آید که چند تا از عملیات‌ها با ایام فاطمیه مصادف شده بود مانند کربلای 5 و بیت المقدس 2 که حال و هوای بچه‌ها در این عملیات‌ها حال و هوای دیگر بود.

*حساسیت ویژه به نام حضرت زهرا (س)

به گفته وی عملیات‌هایی که در ایام فاطمیه انجام می‌شد با سایر عملیات‌ها متمایز بود زیرا به نام حضرت زهرا (س) همه یک حساسیت ویژه دارند و گره‌گشا هم بوده است.

این رزمنده دفاع مقدس خاطرنشان ساخت: در عملیات‌هایی که به نام بی‌بی بود انصافا هم حال و هوای بچه‌ها فرق می‌کرد و هم دست آوردهای عملیات متفاوت بود.

این مداح اهل بیت با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس گفت: هیچ وقت یادم نمی‌رود رمز عملیات را بچه‌ها با چه اشک، شور و شوقی به زبان می‌آوردند احساس می‌کردند زیر سایه حضرت زهرا (س) و زیر پرچم بی‌بی هستند.

انتهای پیام/72010خ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول