اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار علی‌آبادکتول:

فرهنگ غنی ائمه (ع) عامل پیشرفت جامعه اسلامی است

فرماندار شهرستان علی‌آبادکتول گفت: فرهنگ غنی ائمه اطهار (ع) عامل پیشرفت جامعه اسلامی است.

فرهنگ غنی ائمه (ع) عامل پیشرفت جامعه اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‌اکبر کی‌پور در جمع هیئت‌های مذهبی شهرستان علی‌آبادکتول با بیان اینکه برخی مداحی‌ها فرهنگ شیعی را تهدید می‌کند که باید هیئت‌های مذهبی به آن دقت کنند، اظهار داشت: فرهنگ ائمه اطهار (ع)، فرهنگی بسیار غنی و پر بار است که شهادت‌طلبی بخشی از آن است.

وی تصریح کرد: برای توسعه و پیشرفت جامعه اسلامی باید از این فرهنگ غنی بهره بگیریم و برای ترویج کامل این فرهنگ ارزشمند تلاش کنیم.

 عصمت ائمه اطهار(ع) در مداحی‌ها و سخنرانی‌ها باید حفظ شود

کی‌پور حضرت ابوالفضل (ع) را مصداق کامل ولایتمداری و ایثار برشمرد و بر لزوم حفظ عصمت ائمه در مداحی‌ها و سخنرانی‌ها تاکید کرد و اذعان داشت: حضرت ابوالفضل (ع) نشانه و مصداق کامل شجاعت، دلاوری و ایثار است و در مداحی‌ها و سخنرانی‌ها باید علاوه بر تشریح ظاهری ایشان، مصداق‌ها و ویژگی‌های شخصیتی آن حضرت نیز برای مردم تشریح شود تا مردم از زندگی و شخصیت آنها الگو بگیرند.

مراسمات مذهبی باعث روشنگری و بصیرت در جامعه است

فرماندار شهرستان علی‌آبادکتول یادآور شد: در زمان رژیم ستمشاهی، مبارزه با برگزاری مراسمات مذهبی و عزاداری‌های ائمه اطهار (ع) زمانی شدت گرفت که این مراسمات موجب روشنگری و بصیرت مردم جامعه شد.

وی اضافه کرد: وقتی در مراسمات مذهبی، شخصیت والا و زندگی سراسر پند و اندرز ائمه اطهار (ع) برای مردم عنوان شود، باعث می‌شود جامعه به رشد و تکامل معنوی برسد و به سمت و سوی خوشبختی و سعادت واقعی رهنمون شود.

مراقب باشیم که از نام اسلام برای ضربه زدن به اسلام استفاده نشود

فرماندار شهرستان علی‌آبادکتول یکی از عوامل اصلی ضربه به اسلام را استفاده از نام اسلام بر علیه اسلام دانست و تاکید کرد: زمانی برخی از مردم با دست و زبان خود باعث رنجش و محصور ماندن ائمه اطهار (ع) شدند و امروز نیز ما باید بسیار مراقب باشیم تا با عشق خود موجبات این امر را فراهم نسازیم.

با ایجاد فضاهای مذهبی به ترویج فرهنگ اسلامی کمک کنیم

کی‌پور بیان کرد: شهرستان علی‌آبادکتول فرهنگی غنی و مردمی مذهبی دارد که دارای تعصبات مذهبی ویژه‌ای هستند و به دلیل موقعیت جغرافیایی، در مسیر اصلی رفت و آمد زائران علی‌بن‌موسی‎الرضا (ع) و گردشگران قرار دارد.

وی افزود: افراد زیادی با فرهنگ‌ها و مذاهب مختلف از این مسیر عبور می‌کنند که همین مسئله اهمیت فضاسازی مذهبی در ایام شهادت و ولادت ائمه اطهار (ع) را برای ترویج فرهنگ اسلامی چند برابر می‌کند و لازم است به این امر مهم توجه بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/2307/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول