اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دشتستان:

ترویج و تعمیق فرهنگ اسلامی و دینی مهم‌ترین رسالت مسئولان است

فرماندار دشتستان بر لزوم توجه مسئولان به ترویج و تعمیق فرهنگ اسلامی و دینی تأکید کرد.

ترویج و تعمیق فرهنگ اسلامی و دینی مهم‌ترین رسالت مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، علیرضا خرمی عصر امروز در نشست با جمعی از مداحان و فعالان مذهبی دشتستان اظهار داشت: دشتستان یکی از توانمندترین مناطق استان در عرصه‌های فرهنگی و هنری است و پتانسیل‌های فرهنگی و هنری بالایی را در خود جای داده است.

وی خاطر نشان کرد: دارا بودن پتانسیل و نیروی انسانی توانمند از مهم‌ترین سرمایه‌های دشتستان در عرصه‌های فرهنگی و هنری است و مسئولان فرهنگی و سیاسی این شهرستان باید با برنامه‌ریزی، توانمندی‌های بالقوه شهرستان در عرصه‌های فرهنگی و هنری را به بالفعل تبدیل کنند.

فرماندار دشتستان، ترویج فرهنگ اسلامی را یکی از ضروریات دشتستان دانست و بیان داشت: ترویج فرهنگ ناب اسلامی یکی از نیازهای شهرستان دشتستان در مباحث فرهنگی است و فعالان و نخبگان فرهنگی شهرستان با همکاری مسئولان مربوطه باید برای تحقق این مهم در شهرستان برنامه‌ریزی کنند.

خرمی، رسالت مداحان و فعالان مذهبی در ترویج فرهنگ ناب اسلامی و دینی در جامعه را سنگین ارزیابی کرد و افزود: مداحان رسالت بزرگی در ترویج فرهنگی دینی و اسلامی در جامعه دارند و وحدت و یکپارچگی، اخلاق، ایمان و اخلاص مداحان باید الگویی برای دیگر جوانان باشد.

این مسئول اذعان داشت: ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی از مسائل مهمی است که مسئولان فرهنگی باید مورد توجه قرار دهند و همکاری و تعامل مداحان در این زمینه تأثیرگذار است و ضروری به‌ نظر می‌رسد.

فرماندار دشتستان عنوان کرد: مداحان باید اهتمام بیشتری در تعمیق باورهای دینی و مذهبی مردم در جامعه داشته باشند و شناخت نیازهای جامعه در عرصه‌های فرهنگی در این زمینه تأثیرگذار خواهد بود.

مسئول کانون مداحان شهرستان دشتستان نیز در این نشست، ابراز داشت:‌ کانون مداحان شهرستان دشتستان همواره و در تمامی مناسبت‌ها فعالیت مطلوب داشته و تمام توان خود را برای اجرای باکیفیت‌تر و مطلوب‌تر برنامه‌های مذهبی و فرهنگی در مناطق مختلف این شهرستان به‌ کار گرفته است.

ابوذر ارمی با اشاره به جمعیت مداحان دشتستان، تصریح کرد: هم‌اکنون بالغ بر 280 مداح در شهرستان دشتستان فعالیت‌ دارند و در مناسبت‌های مذهبی برنامه‌های سراسر دشتستان را پوشش می‌دهند.

وی افزود: 25 شاعر مذهبی نیز زیرپوشش کانون مداحان دشتستان هستند و همواره از تمامی توان و ظرفیت‌هایی که در اختیار داریم، برای حمایت از این قشر تأثیرگذار بهره برده‌ایم.

ارمی با تشریح برنامه‌های کانون مداحان دشتستان در ایام فاطمیه عنوان کرد: با هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی صورت گرفته در ایام فاطمیه شاهد برگزاری همایش بزرگ مداحان در این شهرستان خواهیم بود.

انتهای پیام/2452/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول