اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ولایتی در همایش حماسه سیاسی ـ بیداری اسلامی‌:

ایران ستون فقرات بازگشت به ارزش‌های اسلامی است

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: ایران ستون فقرات بازگشت به ارزش‌های اسلامی و بیداری اسلامی محسوب می‌شود و دشمنان دیگر نمی‌توانند جلوی بیداری اسلامی منطقه را بگیرند.

ایران ستون فقرات بازگشت به ارزش‌های اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان علی‌اکبر ولایتی ‌در مراسمی با موضوع حماسه سیاسی و بیداری اسلامی در تالار رودکی ملک‌شهر با اشاره به اینکه بیداری اسلامی نیازمند باز تعریف و تبیین ضرورت‌هاست، اظهار کرد: هیچ کشور و هیچ جامعه‌ای بدون داشتن آرمان امکان پیشرفت ندارد.

وی افزود: اگر تاریخ تحولات کشورهای مختلف را مطالعه کنیم متوجه این نکته می‌شویم که بسیاری معتقدند که پیشرفت در این کشورها از دوره رنسانس و بازگشت به تمدن یونان قدیم یعنی پیش از ظهور مسیحیت آغاز شد.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه آنها عصر مسیحیت را عصر تاریکی یا جهل و بی‌خبری نام‌گذاری کرده‌اند، تاکید کرد: اروپایی‌ها در کشورهای اسلامی‌ این مسئله را تبلیغ کردند که علت ترقی آنها دوری از دین و بازگشت به انسا‌ن‌محوری(اومانیزم) در برابر خدامحوری است.

وی با بیان اینکه گذاشتن بیداری انسانی به جای بیداری اسلامی به نوعی قرار دادن اومانیزم در برابر خدا محوری است، تصریح کرد: مقایسه ایران و کشورهای اروپایی در زمینه دینی نوعی قیاس مع‌الفارغ محسوب می‌شود چرا که کشورهای اروپایی در زمان اوج گرفتن کلیساها دچار رکود شدند.

ولایتی تصریح کرد: برعکس این مسئله مسلمانان در دوران شکوفایی دین به تمدن اسلامی دست یافتند و زمانی از کاروان ترقی دور افتادند که اسلام دور شدند.

وی اضافه کرد: این درست زمانی بود که غرب در کشورهای مسلمان نفوذ کرد و آرمان‌های غرب‌گرایانه را در این کشورها ترویج کرد.

*‌ تهاجم فرهنگی، جنگ صلیبی به شیوه‌ای نوین

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه نفوذ فرهنگی دشمن را می‌توان دوران ایجاد جنگ‌های صلیبی به شیوه‌ای نوین دانست، تصریح کرد: به یقین تهاجم فرهنگی خطرناک‌تر از هجوم نظامی است چرا که نفوذ فرهنگی نیاز به مقابله فرهنگی داشته و پیچیدگی‌های خاصی دارد.

وی ادامه داد: بنابراین بیداری اسلامی به معنای بازگشت به ارزش‌‌های اسلامی  و دفاع در برابر هجوم فرهنگ غربی است.

ولایتی تاکید کرد: برخی ترویج فرهنگ غربی در کشورهای اسلامی را عامل ترقی دانسته‌اند اما از زمان آغاز این تهاجم تاکنون 200 سال گذشته و نتیجه این نفوذ فرهنگی به جز عقب‌ماندگی مسلمانان حاصلی نداشته است.

وی اضافه کرد: بنا نهادن جمهوری اسلامی، احیای دین و معنویت در جهان بود که به وسیله آن ایران از یوغ استعمار رها و به کشوری مستقل مبدل شد.

*‌ وجود کشورهای مستقل برای مستکبران قابل تحمل نیست

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: وجود کشوری مستقل که به ارزش‌های غربی پشت پا زده و به ارزش‌های اصیل دینی برگشته برای مستکبران قابل تحمل نبود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه استکبار جهانی از الگو شدن کشورهای اسلامی می‌ترسیدند، جنگ تحمیلی را آغاز کردند تا حکومت ایران را به حالت قبلی برگردانند.

ولایتی تصریح کرد: آنچه این قضیه را برای غربی‌ها پیچیده‌تر کرد، این بود که اکنون در همان کشور مهاجم حکومتی روی کار آمده است که با کشور ایران روابط خوبی دارد.

وی افزود: دشمنان تمام توان خود را بر ایجاد تفرقه میان مسلمانان به کار بسته‌اند اما با وجود تمام این طرح‌ها بیداری اسلامی به تعبیر امام خمینی (ره) آغاز شده است.

*‌ نمی‌توان جلوی صدور فکر انقلاب را گرفت

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب گفت: در ابتدای انقلاب امام خمینی (ره) فرمودند که ما انقلاب را صادر می‌کنیم که باعث ایجاد تصور اشتباه برای برخی شده بود اما اکنون همه فهمیده‌اند که مقصود از این مطلب صدور فکر انقلاب بوده است که جلوی انتقال آن را نمی‌توان گرفت.

وی اضافه کرد: شاید در ابتدای انقلاب در کشورهای اسلامی برخی آن را به بیداری انسانی، بهار انسانی یا موارد دیگر تعبیر کردند اما ادامه این انقلاب‌ها با شعار الله اکبر، خواندن نماز جمعه و انتخاب اسلام‌گرایان به عنوان مسئولان اداره جامعه در این کشورها نشان از این مطلب دارد که از  این حرکت‌ها جز با تعبیر بیداری اسلامی رهبر انقلاب در 14 بهمن‌ماه 89 نمی‌توان یاد کرد.

ولایتی اظهار کرد: امروز بیداری اسلامی در این کشورها همه‌گیر شده و غیرممکن است که دیگر مستبدان بتوانند در کشورهایی مانند یمن، مصر بر سر کار بیایند و بتوانند قیام شیعیان بحرین را سرکوب کنند.

وی با اشاره به اینکه شرایط کنونی بیداری اسلامی به یقین ادامه دارد، گفت: ایران ستون فقرات بازگشت به ارزش‌های اسلامی محسوب می‌شود و در این زمینه سابقه‌ای 200 ساله دارد.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: امروز چه دشمنان مایل باشند یا خیر مسلمانان می‌خواهند روی پای خود بایستند و به ارزش‌های اسلامی برگردند و در این میان جایی برای استعمارگران نیست.

*‌ ایران پایه بیداری اسلامی در منطقه

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال با حماسه سیاسی و اقتصادی افزود: امکان ندارد کشوری مانند ایران مقتدر بماند و نسبت به اطراف خود بی‌تفاوت باشد چرا که اکنون ایران به عنوان پایه بیداری اسلامی در منطقه مطرح است.

انتهای پیام/63008/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول