اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار هرمزگان:

خدمت‌رسانی مطلوب با بخشی‌نگری محقق نمی‌شود

معاون استاندار هرمزگان و فرماندار ویژه میناب گفت: خدمت‌رسانی مطلوب به مردم با بخشی‌نگری محقق و میسر نمی‌شود.

خدمت‌رسانی مطلوب با بخشی‌نگری محقق نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، عباس خدادادزاده صبح امروز در نخستین نشست شورای اداری میناب در سال 92 با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال گذشته در این شهرستان، ارتقا سطح مدیریتی میناب را از مهم‌ترین اقدامات دولت در این شهرستان ذکر کرد و اظهار داشت: ارتقا فرمانداری میناب به فرمانداری ویژه بستر و فرصت مناسبی است که می‌تواند در آینده ضمن جذب امکانات و اعتبار بیشتر، موجب رشد و رونق منطقه نیز باشد.

وی در ادامه کاهش وقوع جرایم، افزایش کشفیات و کاهش تلفات جاده ای و شهری را از نشانه‌های ارتقا سطح امنیتی در منطقه ذکر کرد و افزود:این توفیق بیانگر برنامه‌ای منسجم و عزمی محکم و راسخ است.

فرماندار ویژه میناب همچنین پیشرفت عمران شهری میناب در سال گذشته را دارای شروع و آغازی خوب دانست و با اشاره به اتمام پروژه 17 ساله بلوار آل محمد (ص) و آغاز عملیات بلوار رسالت به سمت زهوکی ابراز داشت: در سال‌جاری عمران شهری در میناب شتاب بیشتری خواهد گرفت.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود تشکیل ستاد معین میناب در استان را راهی میان بر برای تامین نیازهای اساسی این شهرستان ذکر کرد و بیان داشت: تشکیل این ستاد از دیگر اقدامات ارزنده ای بود که در سال 91 محقق شد.

خدادادزاده همچنین با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه افتصادی از سوی مقام معظم رهبری، شعار امسال را نقشه راهی ترسیم شده توسط رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود:توجه به نقش خود در سایه برنامه ریزی مناسب و در راستای اجرایی شدن این استراتژی از وظیفه آحاد مردم و مسئولان است.

این مسئول با تشریح نیازهای حوزه خدمت رسانی به مردم در سال جدید، استمرار خدمت رسانی توام با تلاش و جدیت را از اولویت‌های اصلی مسئولان برشمرد و ادامه داد: هیچ مانع و موضوعی نباید سبب خدشه دار شدن خدمت رسانی به مردم شود و به آن لطمه وارد کند.

فرماندار ویژه میناب پرهیز از بخشی نگری، عمل به وظیفه و استفاده مناسب از ظرفیت‌ها و امکانات، تلاش در راستای تحقق منویات و فرامین رهبر معظم انقلاب و تلاش در راستای تحقق اولویت‌های ابلاغی دولت را از دیگر وظایف کارکنان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در شهرستان دانست و گفت: ارتقا کیفیت خدمت رسانی از مباحثی است که باید در برنامه‌ها و امور به صورت یک اصل به آن پرداخته شود.

وی با تعریفی از واژه حماسه، گفت: حماسه به اقدامی تلقی می‌شود که وحدت و همدلی از نظام اسلامی در همه عرصه ها دفاع شود.

خدادادزاده روحیه جهادی و بسیجی و عشق و ایثار را از پیش نیازهای حماسه ذکر کرد و افزود: شجاعت، رشادت و خطر پذیری از دیگر شاخص‌های حماسه است.

فرماندار ویژه میناب خلق حماسه سیاسی را نیازمند بصیرت و شناخت مناسب از پدیده‌های سیاسی و خطوط مخالف نظام عنوان کرد و ادامه داد: آحاد مردم جامعه باید ضمن شناخت جریان‌های سیاسی پیرامون و ترفندهای دشمنان و معاندان نظام، در راه اهداف عالیه نظام اسلامی گام بردارند.

وی در ادامه به سخنان و بیانات رهبر معظم انقلاب در حرم رضوی اشاره کرد و با بیان این که تکیه بر درآمدهای نفتی آثار چندان مناسبی ندارد گفت: اقتصاد مقاومتی که همواره خواست رهبری نظام است یعنی دوری و اجتناب از تبذیر و تقویت روحیه کار و تلاش در جامعه.

خدادادزاده تنظیم رابطه مصرف با تولید در کنار تقویت روحیه قناعت را از مهم‌ترین عوامل خلق حماسه در حوزه اقتصاد دانست و بیان کرد: مردم و مسئولان هر کدام به سهم خود باید با ظرفیت سازی در تحقق شعار امسال تلاش کنند.

فرماندار ویژه میناب همچنین با تشریح بخشی از برنامه‌های پیش رو در این شهرستان، تشکیل ستاد معادن را از امور مهم و زیربنایی دانست و اضافه کرد: فرمول کشف، استخراج و بهره برداری از معادن باید در میناب مورد استفاده قرار گیرد تا افراد تحصیل کرده در این بخش بتوانند توانمندی‌های خود را عرضه کنند.

وی به سرانجام رساندن مسکن مهر، پیگیری مصوبات چهار دوره سفر هیئت دولت به استان، تقویت مولفه های امنیت زا و توجه به مطالبات اجتماعی مردم، توجه بیشتر به توسعه فعالیت‌های فرهنگی و تلاش در راستای تنظیم بازار و مبارزه با گرانفروشی و احتکار را از دیگر برنامه‌های اولویت دار در میناب عنوان کرد.

خدادادزاده انتخابات 24 خردادماه را مهم، حساس و سرنوشت ساز دانست و گفت: این روز می‌تواند به عنوان روزی تاریخی برای نظام جمهوری اسلامی در حوزه حماسه سیاسی در تاریخ بدرخشد.

فرماندار ویژه میناب در ادامه قانون را فصل الخطاب همه امور دانست و اظهار داشت: انتخابات نمایش قدرت عمومی مردم است و حفظ فضای آن مشروط به رعایت قانون است.

وی با تشریح شیوه اخذ رای در انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: تمام مراحل و 26 فرآیند انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا رایانه‌ای است و تنها اخذ رأی الکترونیکی نیست.

وی اظهار داشت: در شهرستان میناب 250 روستا وجود دارد که 38 روستا زیر 20 خانوار است و مشمول انتخابات شوراها نمی‌شوند.

این مسئول همچنین افزود: پس از انتخابات 185 روستا در میناب دارای شورای اسلامی سه نفره و در 27 روستای دیگر نیز شورای اسلامی پنج نفره تشکیل می‌شود.

فرماندار ویژه میناب تعداد شهرهای این شهرستان را چهار شهر ذکر کرد و بیان داشت: در شهرهای هشتبندی، سندرک و تیرور شورای پنج نفره تشکیل و تعداد اعضای شورای اسلامی شهر میناب نیز 9 نفره خواهد بود.

خدادادزاده افزود:پس از انتخابات شوراها 719 نفر به عنوان اعضای اصلی شوراهای اسلامی شهر و روستا از سوی مردم در میناب انتخاب می شوند.

در نخستین نشست شورای اداری میناب در سال جدید که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد از نیروی انتظامی، شهرداری و آموزش و پرورش به جهت خدمات ارزنده در طول ایام تعطیلات عید نوروز تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/88004/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول