اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار گلستان مطرح کرد

تلاش استانداری گلستان برای ‌احیای بازی‎های سنتی در روستاها

معاون امور عمرانی استاندار گلستان‌ از تلاش استانداری گلستان برای ‌احیای بازی‎های سنتی در روستاهای این استان خبر داد.

تلاش استانداری گلستان برای ‌احیای بازی‎های سنتی در روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، عبدالرضا دادبود اظهار داشت: تلاش در راستای رونق گردشگری روستایی از محورهای فعالیت ما در سال 1392 است و با توجه به تاثیرات مطلوب جشنواره‎های برگزار شده در روستاها، قصد داریم در سال جاری نیز در این زمینه گام برداشته و علاوه بر این، انجام اقدامات ابتکاری دیگری را نیز در دستور کار قرار دهیم.

وی اذعان داشت: دفتر امور روستایی در سال گذشته براساس برنامه مصوب حوزه معاونت عمرانی برگزاری جشن‌های گردشگری، جشنواره‎های فرهنگی ورزشی روستا و بازی‎های بومی و محلی را در دستور کار خود داشت.

معاون امور عمرانی استاندار گلستان ادامه داد: بر این اساس با همکاری صورت گرفته از سوی فرمانداری‎‎ها، بخشداری‎ها و دهیاری‎ها، در همه شهرستان‎ها جشنواره‎های فرهنگی ورزشی روستا با برنامه‎های متعدد و متنوع که ریشه در آئین‎های روستائیان آن مناطق داشت برگزار شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

دادبود خاطرنشان کرد: علاوه بر این، به منظور ایجاد زمینه لازم برای رونق گردشگری روستایی و نیز فرهنگ‎سازی برای استفاده از جاذبه‎های مختلف روستاها در جذب گردشگر، جشن‎های توت‌فرنگی، زعفران، ماهی، آفتابگردان، گندم، ماهی و اسب ترکمن در سطح استان برگزار شد.

وی همچنین گفت: برای احیای بازی‎های سنتی روستاها نیز پنج جشنواره بازی‎های بومی محلی با برنامه‎ریزی دفتر امور روستایی استانداری گلستان برگزار شد.

معاون امور عمرانی استاندار گلستان یادآور شد: از جمله اقدامات دیگر صورت گرفته در حوزه روستاها، برگزاری جشنواره سراسری وبلاگ‎نویسی روستا بود که به مناسب‎ترین شکل برگزار و بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

دادبود اظهار داشت: هم‌اکنون با توجه به اقدامات صورت گرفته دفتر امور روستایی، برگزاری جشنواره‎ها در روستاها از سوی دهیاری‎ها باب شده که این موضوع مورد توجه رسانه‎ها نیز قرار گرفته است به نحوی که سیمای استان هر هفته به صورت زنده برگزاری جشنواره در یک روستا را پوشش می‎دهد.

انتهای پیام/2307/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول