اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آبفای جیرفت:

300 کیلومتر از شبکه توزیع آب جیرفت فرسوده است

رئیس اداره امور آب و فاضلاب شهری جیرفت گفت: در این شهر 300 کیلومتر از شبکه توزیع آب فرسودگی دارد که برای رفع آن 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

300 کیلومتر از شبکه توزیع آب جیرفت فرسوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، احمد سنجری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای شهر جیرفت در زمینه سیستم فاضلاب شهر جیرفت اظهار داشت: در سال 82 اطلاعات پایه‌ای آن به مشاور ارائه شده و در سال 90 گزارش نهایی و مطالعات آن انجام و پیگیری‌های لازم برای مطالعات فاز اول و دوم مطالعات نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بحث ساماندهی فاضلاب شهری تأثیری در جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر ندارد، افزود: در شهر جیرفت سه رودخانه واقع شده است که می‌توان، آب‌ها را به سمت آنها هدایت کرد.

سنجری با اشاره به اینکه در این شهر 300 کیلومتر از شبکه توزیع آب فرسودگی دارد، تصریح کرد: برای برطرف کردن این فرسودگی که عمدتاً در قسمت قدیمی شهر ایجاد شده است، 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی ابراز داشت: از فرمانداری تقاضا می‌شود برای برطرف کردن این فرسودگی‌ها در شبکه توزیع آب حدود 5 میلیارد تومان اختصاص داده شود تا این امر که یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان شهر است در مدت کوتاهی انجام گیرد.

رئیس امور آب منطقه‌ای شهرستان جیرفت رودخانه‌ها را موجب زیبایی شهر دانست و اظهار داشت: با همت بسیار خوب دولت نهم و دهم و اختصاص اعتبارات مناسب تاکنون برای ساماندهی رودخانه هلیل رود اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

علیدادی عنوان کرد: رودخانه ملنتی که از مرکز شهر جیرفت عبور می‌کند، دارای سیلاب‌های فصلی است، اما حجم آب رودخانه هلیل‌رود نسبت به آن خیلی کمتر است، اما در فصل بارندگی احتمال نابسامانی وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای ساماندهی این رودخانه از محل اعتبارات سالانه حوادث اختصاص داده می‌شود، اذعان داشت: برای ساماندهی روخانه ملنتی و جلوگیری از خطر سیلاب‌های بالادست نیازمند اعتبارات بیشتری هستیم.

انتهای پیام/80001/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول