اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان خبر داد

توقیف 19 هزار موتور‌سیکلت در زنجان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی زنجان از توقیف 19 هزار موتور‌سیکلت در استان خبر داد.

توقیف 19 هزار موتور‌سیکلت در زنجان

مقصود شمس‌آذر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه بیش از 44 درصد از تلفات انسانی در استان ناشی از تصادفات موتور‌سیکلت‌‌سواران است، اظهار کرد: موتور‌سیکلت‌سواران هنگام رانندگی باید حتماً از کلاه ایمنی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه موتور‌سواران همواره مشکلات زیادی را برای عابران پیاده و خودروها ایجاد می‌کنند، تصریح کرد: حرکت در پیاده‌رو، ایجاد آلودگی صوتی، حرکات مارپیچ در میان عابران و غیره از جمله مشکلاتی است که موتور‌سواران به وجود می‌آورند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان ادامه داد: رانندگان و سرنشینان موتور‌سیکلت و دوچرخه‌های موتوردار حتماً باید به کلاه ایمنی مجهز باشند و در طول حرکت از آن استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه رانندگان موتور‌سیکلت‌ها باید در نخستین خط عبور به موازات و در کنار خودروها حرکت کنند، تصریح کرد: این رانندگان باید توجه داشته باشند همیشه با سرعت مجاز و مناسب در سطح معابر حرکت کنند.

شمس‌آذر با اشاره به اینکه رانندگان موتور‌سیکلت‌ها قبل از حرکت و رانندگی باید از سالم بودن چراغ‌های موتور، سرعت‌سنج، ترمزها، لاستیک‌های موتور‌سیکلت و میزان بودن فرمان اطمینان حاصل کنند، اضافه کرد: رانندگان موتور‌سیکلت‌ها باید مدارکی همچون گواهینامه، کارت موتور‌سیکلت و بیمه‌نامه شخص ثالث را به همراه داشته باشند.

وی به رانندگان موتور‌سیکلت‌ها توصیه کرد: از اجرای حرکات نمایشی در سطح معابر و حرکت در مسیر خلاف برای حرکت وسایل نقلیه جداً خودداری کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: رانندگان به یاد داشته باشند عبور موتور‌سیکلت، موتور گازی و دوچرخه‌سوار از پیاده‌رو، بازار و نقاط شلوغ ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

انتهای پیام/2308/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول