اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور کردستان خبر داد

توقیف 45 خودرو و 233 موتورسیکلت در تعطیلات / 4 نوع جریمه برای رانندگان نامتعادل

رئیس پلیس راهور کردستان از توقیف 45 دستگاه خودرو و 233 موتورسیکلت دارای دو تخلف هم‌زمان از تاریخ 25 تا 30 اسفند ماه سال 91 در جاده‌های شهری استان خبر داد.

توقیف 45 خودرو و 233 موتورسیکلت در تعطیلات / 4 نوع جریمه برای رانندگان نامتعادل

سیدعارف قادرزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره  به تدابیر پلیس راهور در ایام سفرهای نوروزی اظهار کرد: خودروها و موتورسیکلت‌هایی که در این ایام با ارتکاب 2 تخلف پیش‌بینی شده در قانون، موجبات بی‌نظمی در ترافیک و ایجاد خطر برای شهروندان شوند توقیف می‌شوند. 

وی در این راستا از توقیف 45 دستگاه خودرو و 233 دستگاه موتورسیکلت از تاریخ 25 لغایت 30 اسفند ماه سال‌ 91 خبر داد و افزود: خودروهای توقیفی حداقل 72 ساعت در پارکینگ ویژه پلیس خواهند بود، ضمن آنکه موتورسیکلت‌های افرادی که موجبات اذیت و آزار شهروندان را فراهم کرده‌اند تا پایان تعطیلات در پارکینگ پلیس باقی خواهند ماند.

رئیس پلیس راهور کردستان در ادامه با بیان اینکه 80 تیم خودرویی و 40 تیم موتوری در ایام تعطیلات و در جاده‌های شهری استان حضور خواهند داشت گفت: این تیم‌ها در 200 نقطه پرترافیک شهرها و همچنین در تفرج‌گاه‌ها و محل‌های اسکان مسافران مستقر خواهند بود.

به گفته این مسئول 10 تیم گشت نامحسوس در شهرستان‌ها با همکاری هلال‌احمر و پلیس‌یاران جوان به انجام وظیفه خواهند پرداخت.

قادرزاده با یاد‌آوری اینکه در بخش تصادفات منجر به جرح و فوت، بیش از 90 درصد مصدومان و مجروحان عابران پیاده و یا راکبان و سرنشینان موتورسیکلت بوده‌اند بر لزوم توجه و مراقبت بیش‌تر خانواده‌ها به منظور نظارت بر جوانان و جلوگیری از رانندگی پرخطر و بدون داشتن مدارک لازم تأکید کرد.

وی تعداد تصادفات منجر به فوت در روزهای گذشته را تنها 1 مورد ذکر کرد و افزود: در این سانحه یک دستگاه خودرو و یک موتورسیکلت در تاریخ 26 اسفند ماه در شهر بانه با یکدیگر برخورد کرده که در نتیجه آن راکب موتورسیکلت که جوانی 16 ساله بود، مجروح و در 28 اسفند بر اثر شدت جراحات وارده از دنیا رفت.

رئیس پلیس راهور کردستان همچنین از برخورد شدید منطبق با قانون با رانندگان نامتعادل خبر داد و گفت: از رانندگان پرخطر توسط اکیپ‌های ویژه پلیس راهنمایی و رانندگی در سطح شهرها، تست مواد مخدر و الکل در همان محل گرفته خواهد شد و در صورت مثبت بودن نتیجه، برابر قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی برخورد خواهد شد.

قادرزاده با اشاره به اینکه 4 نوع جریمه هم‌زمان برای این رانندگان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: ضبط گواهینامه به مدت 6 ماه، جریمه نقدی به مبلغ 2 میلیون ریال و صدور در همان محل، توقیف خودرو و تحویل راننده به مراجع قضائی مجازات افرادی خواهد بود که با رانندگی پرخطر خود جان سایرین را به خطر می‌اندازند.

وی در پایان با تاکید بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در تمام طول سال و به ویژه ایام تعطیلات، مجددا از خانواده‌ها خواست بر نحوه استفاده فرزندان خود از وسائل نقلیه توجه کافی را داشته باشند.

انتهای پیام/79012/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول