اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک فعال سیاسی گلستان:

مشارکت مردم در اقتصاد یکی از راهکارهای مهار تورم است

یک فعال سیاسی استان گلستان مشارکت بیشتر مردم در عرصه‌های اقتصادی، عملی کردن شعار عدالت اجتماعی، تقویت اقشار آسیب‌پذیر و فرهنگ‌سازی و بسترسازی برای درک بیشتر شرایط سخت از سوی مردم را راهکارهای مهار تورم ذکر کرد.

مشارکت مردم در اقتصاد یکی از راهکارهای مهار تورم است

نوروزعلی کابلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: زمینه‌سازی هر چه بیشتر برای مشارکت و حضور گسترده مردم در عرصه‌های مختلف حماسه‌آفرین، متضمن بقای انقلاب اسلامی ایران و رفع‌کننده مشکلات مردم خواهد بود.

وی دلایل نامگذاری سال‌جاری به‌ نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را تحریم‌های سنگین خارجی و آثار سوء آن، گذار از یک اقتصاد ریاضتی، در پیش بودن انتخابات، سابقه دشمن در ایجاد فتنه به خصوص فتنه 1388، سرمایه‌گذاری کلان آنها در القای برگزاری انتخابات ناسالم و هزینه‌هایی که توسط افراد بی‌بصیرت تحمیل شد، ذکر کرد.

اشتغال، تورم و معیشت جایگاه مهمی در شعار سال 1392 دارند

این فعال سیاسی استان گلستان با اشاره به جایگاه موضوع اشتغال، تورم و معیشت مردم در شعار «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» خاطرنشان کرد: انتخاب بهترین و شایسته‌ترین گزینه در انتخابات ریاست جمهوری سال‌جاری و مقاومت در برابر تحریم‌های طرح‌ریزی شده دشمنان علیه انقلاب اسلامی ایران در اشتغال‌زایی، کنترل تورم و بهبود معیشت مردم تاثیرگذار هستند.

کابلی تصریح کرد: علاوه بر موارد فوق خودکفایی، قناعت، سادگی، تلاش بیشتر، اهمیت به «تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی و عدالت اجتماعی» همراه با طرح‌های حمایتی برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه زمینه‌ساز ایجاد اشتغال، مهار تورم و بهبود وضع معیشت هستند.

وی با اشاره به تورم فزاینده سال گذشته، تحریم‌های سنگین خارجی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و تاثیر آن بر اقتصاد کشور و از سویی بی‌تدبیری مسئولان را دلایل افزایش تورم در سال گذشته برشمرد.

مشارکت مردم در اقتصاد یکی از راهکارهای مهار تورم است

این فعال سیاسی مدیریت صحیح، زمینه‌سازی برای مشارکت بیشتر مردم در عرصه‌های اقتصادی، عملی کردن شعار عدالت اجتماعی، تقویت اقشار آسیب‌پذیر و فرهنگ‌سازی و بسترسازی برای درک بیشتر شرایط سخت از سوی مردم را راهکارهای مهار تورم ذکر کرد.

کابلی تاکید کرد: هرگاه مسئولان صادقانه در حل مشکلات به سوی مردم رفتند نه تنها موفق بودند بلکه حماسه‌هایی از سوی مردم خلق شد که در تاریخ کم‌نظیر و عامل خنثی‌سازی فتنه‌های دشمنان بود.

وی بوروکراسی افراطی و به اصطلاح کاغذبازی بی‌ثمر و وقت‌گیر را مشکل‌آفرین دانست و اظهار داشت: اگر به اندازه ظرفیت اجرایی و قانونی از ضوابط دست و پاگیر و مقررات پیچیده و سخت‌گیر جلوگیری و در بدنه مدیریتی کشور تحولی مبنی بر نگاه عملیاتی برای سرعت بخشیدن به امور به خصوص در تصمیم‌گیری‌ها و صدور مجوزهای اقتصادی و سر و سامان دادن به وضع اقتصادی به ویژه ایجاد الگوی مصرف متعادل در فرهنگ عمومی صورت گیرد، تاثیرات مثبت در اقتصاد خواهد داشت.

پرداخت یارانه برای دهک‌های پایین جامعه مفید است

این فعال سیاسی با انتقاد از از برخی اظهارنظرها مبنی بر مخالفت اکثریت مردم با طرح هدفمندی یارانه‌ها گفت: پرداخت یارانه برای دهک‌های اول تا سوم از مجموع 10 دهک اقتصادی که در ردیف فقر مطلق قرار داشته و هیچ درآمدی برای امرار معاش ندارند، مفید است.

کابلی افزود: هنوز هیچ آمار رسمی که بیانگر مخالفت اکثریت مطلق مردم با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها باشد، اعلام نشده است.

وی تاکید کرد: مخالفت کارشناسان سطح بالا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بیشتر به تبعات منفی آن در عدم مدیریت صحیح و حاشیه‌ها و جوانب منفی احتمالی آن است.

این فعال سیاسی استان گلستان خاطرنشان کرد: اگر این طرح با کارشناسی بیشتر و با نظر دلسوزانه نمایندگان مجلس مسیر خود را طی کند، مثمرثمر خواهد بود.

کابلی در پاسخ به این سئوال که رقابت بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در خصوص افزایش مبلغ یارانه‌ها چه تاثیری بر شعار سال 1392 دارد، گفت: با توجه به اینکه هنوز از نظر رسمی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام نکرده و از نامزدهای فرضی هنوز شعاری مبنی بر موضوع هدفمندی یارانه‌ها اعلام نشده تا بازتاب‌های آن ارزیابی شود، اظهار نظر در این خصوص منتفی است.

انتهای پیام/83003/ط40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول