اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

تحت تأثیر جوسازی و احساسات در تپه مخروبه استانداری قرار نمی‌گیریم

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در موضوع تپه مخروبه استانداری در یاسوج هیچ‌گاه تحت تأثیر جوسازی و احساسات قرار نمی‌گیریم.

تحت تأثیر جوسازی و احساسات در تپه مخروبه استانداری قرار نمی‌گیریم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج در پی درج یادداشتی از سوی این خبرگزاری مبنی بر این‌که در موضوع تخریب تپه استانداری و تبدیل آن به یک مخروبه چه کسی پاسخگوست، استاندار کهگیلویه و بویراحمد به این یادداشت پاسخ داد.

سید حسین صابری در همین زمینه به فارس در یاسوج گفت: از جزئیات اماکن، مستحدثات و ابنیه بر روی تپه موصوف در گذشته یعنی قبل از 13 شهریور سال گذشته هیچ اطلاعی نداشته و به نظرم هیچ مسئولیتی در خصوص گذشته آن متوجه اینجانب نباشد.

 

وی افزود: از فردای حضورم در استان و شروع به کار و مشاهده وضع موجود اقدام به جمع‌آوری اطلاعات، اسناد و مدارک و تصمیمات و مصوبات در استان کردم و همکاری‌های خوبی صورت گرفت که البته در این راه با کم‌کاری‌های عمدی و غیر عمدی هم روبرو شدم.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در بررسی سوابق و اسناد و مدارک و احکام قضایی در خصوص مالکیت تپه به مطالبی دال بر وجود معارضین شخصی و احکام قطعی مبنی بر مالکیت خصوصی که ریشه در کم‌کاری و کم‌توجهی برخی از عناصر مسئول در سالیان قبل بود برخورد کردم که پیگیری و احقاق حق مالکیت را وظیفه خود دانستم.

صابری تصریح کرد: پاره‌ای از اسناد و مدارک شواهد و دلایلی مستند هستند و سابقه تصرف، خرید، مالکیت و بهره‌برداری از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی توسط حاکمیت را نشان می‌دهد که متأسفانه سودجویی عده‌ای فرصت طلب در سال‌های اولیه پس از پیروزی انقلاب از یک طرف و کم توجهی و کاهلی و غفلت مسئولان از سوی دیگر  سبب شده که مالکیت دولت خدشه‌دار و آرایی به نفع معارضین و مدعیان صادر شود.

این مسئول در ادامه گفت: خوشبختانه در چند سال گذشته از سوی دستگاه‌های نظارتی، بازرسی و قضایی پیگیری‌های خوبی برای تثبیت مالکیت قانونی دولت صورت گرفته که همکاری آنان با جدیت ادامه دارد.

صابری عنوان کرد: اینجانب با همه کسانی که تصور می‌کردم اطلاعاتی و مسئولیت‌هایی داشته و دارند مذاکره، گفت‌وگو و جلسه گرفته‌ام و مکاتباتی حتی با مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی فعلی داشته‌ام تا با کمک آنان که بر حسب ظاهر مالک اصلی هستند مشکل را برطرف کنیم که این رایزنی‌ها همچنان ادامه دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: گروهی متشکل از کارشناسان و مشاوران حقوقی استانداری، راه و شهرسازی و با همکاری خوب اداره ثبت اسناد و املاک، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی و دستگاه قضایی مسئول پیگیری موضوع مالکیت تپه و احقاق حقوق دولت شده‌اند.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: در تعیین تکلیف، ساماندهی، تعیین کاربری و بهره‌برداری و نوع بهره‌برداری در چارچوب قانون و ضوابط حرکت می‌کنیم و به یاری خداوند و حمایت افکار عمومی به هیچ وجه تحت تأثیر جوسازی‌ها و احساسات قرار نمی‌گیریم.

صابری متذکر شد: آن‌چه مسلم است کاربری عمومی و عام‌المنفعه خواهد بود و با رعایت ضوابط شهری، سلسله مراتب، شبکه معابر و سهولت ترافیک و برقراری امنیت و آسایش و آرامش شهر و شهروندان عمل خواهد شد.

انتهای پیام/2571/غ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول