اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای 6 گروه موسیقی

جشنواره ملی موسیقی حماسی خلیج فارس در کرمان افتتاح شد

آیین افتتاحیه نخستین جشنواره ملی موسیقی حماسی خلیج فارس در کرمان با اجرای 6 گروه نمایشی برگزار شد.

جشنواره ملی موسیقی حماسی خلیج فارس در کرمان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیین افتتاحیه نخستین جشنواره ملی موسیقی حماسی خلیج فارس شامگاه سه‌شنبه با اجرای 6 گروه نمایشی در تالار خانه شهر کرمان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این آیین اظهار داشت: جشنواره خلیج فارس در راستای شیطنت‌های قدرت‌های استکباری در خدشه‌دار کردن نام بلند و همیشه جاوید خلیج فارس به تصویب هیئت دولت رسید.

احمد سعیدی با اشاره به برگزاری سومین جشنواره خلیج فارس در سال جاری عنوان کرد: 31 استان کشور در سال جاری پذیرای یکی از رویدادهای فرهنگی جشنواره خلیج فارس شدند.

وی ابراز داشت: جشنواره موسیقی حماسی خلیج فارس شاهد دریافت آثاری از 35 گروه سراسر کشور بود که در بررسی‌های نهایی 12 گروه به بخش مسابقه و هشت گروه به بخش جنبی راه یافتند.

سعیدی عنوان کرد: آثار پذیرفته شده طی سه روز برگزاری جشنواره در دو سانس 17 تا 19 و 20 تا 22 در تالار خانه شهر کرمان به اجرا گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به حضور یک تا سه گروه برگزیده جشنواره موسیقی حماسی خلیج فارس 10 اردیبهشت ماه در آیین اختتامیه جشنواره خلیج فارس افزود: هر کس در وادی هنر گامی برای اعتلای نام ایران و اخلاقیات بر می‌دارد، جزو شایستگان است.

سعیدی بیان داشت: امیدواریم جشنواره ملی موسیقی حماسی در سال‌های آینده شاهد اعتلای بیشتر باشد.

به گزارش فارس، گروه‌‌های «نغمه مهر» از استان تهران به سرپرستی علی نمازی،‌ «مولانا» از استان کرمان به سرپرستی احسان قربانی،‌ «جهان‌بین» از استان آذربایجان‌‌ به سرپرستی حسین رسولی و «صدف» از استان هرمزگان به سرپرستی باقر رمضان‌نژاد آغازگر این جشنواره بود.

اجرای عود‌نوازی توسط مجید ناظم‌پور و گروه‌های «صبا» از استان کرمان با سرپرستی پوریا حسین‌نژاد و «فردای جام» از شهرستان تربت جام به سرپرستی حسینعلی مردان‌شاهی زینت‌بخش آیین افتتاحیه نخستین جشنواره ملی موسیقی حماسی خلیج فارس بود.

نخستین جشنواره ملی موسیقی حماسی خلیج فارس از 27 تا 29 فروردین ماه جاری در کرمان برگزار می‌شود.‌

انتهای پیام/80017/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول