اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر تخصصی جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس:

15 گروه موسیقی در جشنواره‌ موسیقی خلیج فارس حضور دارند

دبیر تخصصی جشنواره ملی موسیقی نواحی و حماسی خلیج فارس گفت: 15 گروه موسیقی از سراسر کشور برای حضور‌ در جشنواره ملی خلیج فارس اعلام حضور کردند.

15 گروه موسیقی در جشنواره‌ موسیقی خلیج فارس حضور دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان پیروز ارجمند پیش از ظهر امروز در نشست خبری جشنواره ملی موسیقی حماسی خلیج فارس در کرمان اظهار داشت:‌ کرمان از گذشته در حوزه موسیقی فعال بوده و به نوعی مرکز فرهنگی و موسیقی در کشور محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: برگزاری دوره‌های متعدد موسیقی نواحی در کرمان نام این استان را به عنوان مرکز موسیقی در کشور مطرح کرده است.

ارجمند افزود: جشنواره موسیقی حماسی خلیج فارس محلی برای ارتقای موسیقی محلی و سنتی ایران و ارائه الگوهای خوب و ارزشمند است تا نام پرافتخار خلیج فارس را برای همیشه جاودانه کنند.

وی با اشاره به اعلام حضور 15 گروه موسیقی در جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس تصریح کرد: برآورد ما بر این است که تعداد گروه‌ها طی روزهای آینده به دو برابر افزایش یابد.

ارجمند با بیان اینکه جشنواره موسیقی خلیج فارس در دو بخش مسابقه و جنبی برگزار می‌شود، گفت: 10 گروه موسیقی در بخش مسابقه و پنج گروه در بخش جنبی حضور دارند.

وی اجرای آثار کرال را در بخش جنبی جشنواره عنوان کرد و اذعان داشت: 21 فروردین ماه گروه‌های برگزیده در بخش محلی و سنتی انتخاب و معرفی می‌شوند.

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری، تولید و انتشار ملی آثار گروه‌های برگزیده جشنواره موسیقی حماسی خلیج فارس را به عنوان یکی از جوایز این دوره از جشنواره معرفی کرد.

وی با بیان اینکه آثار برگزیده جشنواره مورد حمایت دبیرخانه قرار دارند، گفت: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی نیز به برگزیده‌ها اهدا می‌شود.

ارجمند تصریح کرد: گروه‌های جنبی جشنواره از استان کرمان و به عنوان میزبان حضور دارند و حداقل پنج گروه تدارک دیده شده است.

وی خاطر نشان کرد: تعداد اعضای هر گروه متفاوت است، اما در مجموع حدود 150 هنرمند از سراسر کشور در این جشنوراه به اجرا می‌پردازند.

ارجمند اذعان داشت: اجرای گروه‌ها در روزهای 27 و 28 فروردین ماه در دو سانس 17 تا 19 و 20 تا 22 در بخش مسابقه صورت می‌گیرد که در هر سانس پنج تا شش گروه اجرا دارند.

وی افزود: حماسی‌خوانی و خنیاگری در فرهنگ ایران بسیار متجلی است و گروه‌هایی از تبریز، خراسان شمالی، ‌بختیاری و ... در قالب‌های مختلف‌ هنری حضور دارند.

ارجمند عنوان کرد: جشنواره‌ای پویا و پرتحرک در کرمان داریم و امیدواریم محلی برای ارائه الگوهای موسیقی ارزشمند و فاخر باشد.

جشنواره ملی موسیقی نواحی و حماسی خلیج فارس 27، 28 و 29 فروردین ماه جاری در تالار خانه شهر کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/80017/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول